Monday, August 20, 2012

Fantasi Piala Malaysia


Mula-mula bukak, impressive jugak la aku ni. Bila dah digodek godek, banyak pulak mengarut dia. Tapi aku paham, bukan senang nak develop web fantasy ni. Sebelum ini ada beberapa web developer tempatan cuba membuat benda ni, namun tersadai dipertengahan jalan. Perlu ada data analisis setiap pemain dalam setiap pasukan untuk setiap perlawanan. Antara yg mengarut aku tengok;

1) Takde  player T-Team dan PKNS Selangor (setakat ni la, tak tau la lepas ni dia update semula). Kalo takde player Penang dengan Melaka, aku paham la jugak.
2) Ada player berubah posisi macam Matyo main midfield dan Razali Umar Kandasamy main defend. Jadah.
3) Harga tak masuk akal. Harga 3rd keeper Selangor lagi mahal dari harga keeper kebangsaan. Gila.

Walaupon sedikit Karut Komedia, aku masuk jugak la. RM10k woi kalo menang. Kakaka. Lagipon setidak-tidaknya ada juga liga fantasi untuk bolasepak tempatan. Benda ni dilihat satu benda yang positif. Peminat bolasepak tempatan akan mula kenal pemain-pemain di liga malaysia bukan setakat pemain kebangsaan sahaja.

Kepada yang dah buat team, silalah join liga Sokerleaks. Klik sini http://fantasy.arena.my/astro/malaysiacup/invite.php?lid=91&flid=155435. Kalo tak dapat, engko search je Sokerleaks dekat private league tu. Hadiah untuk liga ni nanti aku bincang balik dengan FAM dan Azzudin nak kasi apa.

Sedikit tips yang boleh dikongsi untuk fantasi Piala Malaysia ni;

1) Ambik je semua player import. Senang cerita.
2) Elakkan ambik Sharbinee jadi keeper
3) Sempena bulan kemerdekaan ni, elakkan ambik player LionsXII. Patriotik la sikit brader (tapi aku ada jugak ambik sorang. RM10k woi, sploh ribu! keh keh)

Sekian sahaja setakat ini. Selamat membuat team. Selamat maju jaya. Jangan lupa datang stadium sapot team kesayangan anda.

*layari laman web http://fantasy.arena.my/ untuk maklumat lanjut

No comments: