Monday, December 3, 2012

Tersingkirnya Indonesia

Ini la "Garuda Didadaku" yang paling true sekali.

Indonesia; negara yang punya 237 juta penduduk (10 kali ganda dari Malaysia) gagal ke separuh akhir Piala AFF 2012. Ini cukup memalukan bagi sebuah negara yang kununnya bolasepak adalah sebahagian dari budaya rakyat mereka. Kedatangan timnas Garuda bersama gerombolan-gerombolan laskar merah putih mereka ke Kuala Lumpur berakhir dengan penuh duka.

2010, kami beri 3-0. Tahun ini, kami bagi 2 bijik sahaja. Mungkin kalian rasa kalian sudah improve sebab bolos 2 bijik sahaja tapi kami bagi 2 pon bersebab. Sebabnya mudah; berdua kan lebih baik kata Acha Septriasa? Wkwkwkw



Apa kamu ada Irfan Bachdim, Raphael Maitimo, Tony Cussell yang langsung nga ada muka Indon boleh bikin timnas kamu kuat? Apa kamu ingat mereka semua superstar? Heh, kamo silap dong. Kamo lupa pesan Projectpop bahawa kamu semua "bukan superstar". Andik who? Messi Indonesia?? Wkwkwkwkwkw. Mahu lepasi Amar Rohidan nga mampu, ada hati nak se-level dengan Messi. Puiii


10 minit awal bukan main kamu menyerang. Saya yakin semua Indon yang ada distadium merasakan harapan membuat kejutan akan direalisasikan jika Garuda bermain seperti itu untuk 80 minit seterusnya. Namun, harapan tersebut kian pudar, sepudar lagu rossa.



Kami hantar hero Lipih, Azamuddin 'Alex' Akil sahaja untuk mendiamkan kamu didalam stadium. Menerusi hantaran cantik Mahali Jasuli, mana mungkin penjaga gawang kamu bisa menghalang rembatan padu Alex. Pasti kamu patah hati bukan dengan gol tersebut? wkwkwkwkw.


Harimau Malaya masih lapar. Kami cuma perlu 3 minit sahaja untuk menambah garam ke luka kamo. Kali ini, gerakan menarik Wan Zack Haikal yang jauh lagi ganteng dari Irfan Bachdim berjaya membuatkan pertahanan kamu bermain seperti orang gila. Mahali kemudiannya menyempurnakan hantaran Wan Zack untuk mengajar Garuda cara-cara menjaringkan gol dari sudut yang sukar. Gol kedua ini bikin ramai supporter kamu meninggalkan stadium. Wkwkwkwkwk. Kalau Suharto melihatnya, pasti beliau berang. Tapi saya paham, bila dilaung 'balik balik balik' oleh penyokong Malaysia, pasti kamu sakit hati ibarat lagu Judika "Aku yang tersakiti" bukan?


Pertahanan kamu begitu mudah dibolosi. Itu baru kami hantar Wan Zack Haikal, belum lagi kami hantar bintang kami di Portugal, Nazmi Faiz (by the way, yg no.13 itu pon bakal ke Portugal). Sangat rapuh pertahanan kamu. Serapuh lagu Opick.

*Nora Danish > Jupe*

Dalam padang kami menang, luar padang juga sungguh kasihan melihat teman-teman mu dikeronyok. Namun berbeda dengan kamu, kami mengkeronyok kerana diprovoke. Itu makan dia orang kata. Udah dikeronyok, dilapurin pula sama media. Waduh, kontol kecik bener. Indonesia enggak bisa tewaskan Malaysia sampai bila-bila. Bolasepak Indonesia sudah PUPUS sebenarnya.


Mungkin nanti Garuda akan bangkit kembali. Tetapi disaat kamu mahu mula mencipta nama di peringkat Asia Tenggara, Malaysia sudah pun melayakkan diri ke Piala Dunia (itupon kalo Zoltan Bola letak jawatan le).


Ya, dalam hal kepimpinan bolasepak, kita berdua nga punya beda. Kamu ada masalah dengan PSSI, kami juga ada FAM yang bermasalah. Dalam hal ini, kita sahabat sebenarya.


Tapi sahabat-sahabat pon, kamu tetap loser sebenarnya. Di Jakarta kami menang, di Kuala Lumpur juga kami menang. Rasanya lepas ni lebih baik kita bertarung di Irian Jaya, mana tahu kamu bisa menang. Ah, lupa pula yang orang-orang Irian juga tidak berapa suka dengan pemilikan Indonesia terhadap pulau mereka. Mereka cuma menghitung hari sahaja untuk menjadi seperti Timor Leste.


Sudah la Garuda, buang masa bertekak dengan kamu. Kami ada misi penting 9 haribulan ini menentang Thailand. Kamu? Selamat Jalan Indonesia!


Sebelum saya menutup kata, kami di Malaysia ada satu lagu khas buat kamu. Ya, lagu dari kumpulan Jamrud bertajuk "Surti dan Tejo". Kamu seperti Surti; manakala kami pula bagaikan Tejo. Betapa senangnya Tejo merobek Surti, begitulah juga mudahnya Malaysia menewaskan Indonesia.




Oh ya, dalam rangkap akhir lagu ini, sila tukar "Surti" kepada "Indon". Sekian. Salam 2-0. Wkwkwkwkw.

10 comments:

IelaRizal LifeMembership said...

hehehhe. Terbaik.

yaboboya said...

kahkahkah padu!

farhanfadzil said...

nokhorom!..bongkak gila!

-MsGoodNite- said...

Aku puas hati baca entry ni, hahhahhaa.... suka betul bab nyanyi "balik balik balik" tu....

cikpia said...

hahahahahha...... putus urat kentut aku.....

bravofuizz said...

Hahaha lawak lah der.. Tercirit mat indon bace ni...padu2 semua ayat... Surrrttiii..hendonnnn

faraherda.razalan said...

Entri da best. Tp guna bahasa Indon lak. Spoil!!!!! Org indon kutuk malaysia tak gune bahasa malaysia ponnnnn!

PELAUNG PULAU said...

penuhh dendamm..dia bilang, "indon".. indon fak yuuu...

oZhAn bLoG said...

kami tidak akan membalas perbuatan kalian yang hina ini, karena yg kalian lakukan itu adalah kelakuan setan, apakah kalian setan semua..
kelakuan kalian tidak membuktikan kalau kalian itu adalah manusia..

blogger hamie said...

jadi nya,, rakyat indo yg lain nya caci maki negara kami bukan setan yachh...