Saturday, January 22, 2011

Kalau Dah Team Bakal Cempien Tu..



Berarak menuju cempien - Asia untuk Asia!

Semalam niat di hati nak buat live tweet dari Restoran Al-Mashur di Pudu - tapi last-last BlackBerry out of juice(takde bateri pulak).Doidogok - gagal.Maka semalam saya dan kawan menonton Jepun-Qatar yang berlangsung di Stadium al-Gharafa di Doha semalam.

Perlawanan kali ini saya sifatkan antara perlawanan paling menarik dan sengit.Qatar membuka jaringan pemain Wilayah Selatan Uruguay - Sebastian Soria.Pak sheikh Arab bersorak sambil gua dalam hati menyumpah-nyumpah macam Asamoah Gyan menyumpah Luis Suarez bila dia melompat-lompat bila Gyan tak jaring penalti last minute pada World Cup lepas.Namun jaringan Shinji Kagawa menyemarakkan semangat Nippon - seperti seorang Nobita mendapat gajet baru dari Doraemon selepas menangis dibuli Giant.

Keadaan diburukkan lagi bila Maya Yoshida pemain kelab VVV Venlo pulak kena red card.Gua dah tensi.Johan member gua dah cakap - "woit apasal kau nak anti Arab ni,dorang main bagus apa".Tetapi sebagai seorang agen Moss..oops,gua harus menyokong penghapusan hegemoni Arab dalam bolasepak Asia.

Separuh masa kedua pasukan Qatar banyak mengasak.Dari sokongan padu 20,000 penyokong tuan rumah itu tidak memadam semangat Nippon dari terus melakukan counter attack - sama ketika perasaan Perang Jepun-Russia dan menakluk Korea.Err,bekas jajahan je Korea ni.

Pun begitu pemain dari Wilayah Selatan Londrina Brazil - Fabio Cesar menjaringkan gol dalam keadaan kucar kacir Blue Samurai - seperti kucar-kacirnya di Okinawa semasa Perang Dunia Kedua.Aku kembali murung - seperti Nobita yang direject cintanya oleh Sizuka.Sial.Tetapi tujuh minit kemudian sekali lagi Shinji Kagawa menjaringkan gol dalam keadaan defensive error oleh pemain-pemain Qatar yang tidak lagi kearaban.

Dan dalam masa tambahan - wonder boy pemain Kashima Antlers - Masahiko Inoha menjaringkan gol yang gua sifatkan sangat menikam dada 20,000 penyokong Qatar.Macam Pearl Harbor tu.Dan dalam semangat Asia untuk Asia - bukan Arab untuk Asia,bukan Oceania lompat benua macam kanggaru masuk Asia,bukan Syiah untuk Asia,bukan bekas Soviet perasan Asia atau Wonder Girls untuk Asia - tapi Asia untuk Asia.Ini baru cempien sejati!

Sementara itu perlawanan seterusnya menyaksikan penghapusan etnik Arab dalam Piala Asia kali ini berterusan - kali ini White Wolves Uzbekistan menewaskan Jordan 2-1.Dan sekiranya malam ini team Munirah Zahari,Hugh Jackman,Nicole Kidman,Silverchair dan Kylie Minogue ini akan menentang dengan satu-satunya harapan Arab - juara bertahan iaitu Iraq.Seluruh dunia Arab hanya bergantung kepada negara yang bergolak dengan penaklukan Amerika ini untuk kekalkan hegemoni - diharapkan Tim Cahill akan bertinju dengan bendera di penjuru malam ini.

Dan sama ada Syiah atau Wonder Girls,teman tak kisah.Sebab team bakal cempien - seperti juga Nippon zaman perang dulu - hati kering - Amerika pun dorang bedal,inikan lagi Syiah atau Wonder Girls ni.

BANZAIIIIIIIIIIII!!!!


Itekimaaaassss!

9 comments:

Syafiq A. Ghani said...

haha. gambar last x leh blah. lolx ;p.. jepun pemain kementot, tapi stamina bukan main lagi. diorang makan cekodok power dulu sebelum maen bola.

Berto said...

banyak sangat naturalisasi geng2 pak arab doha ni

Cob Nobbler said...

naturalisasi yang tak natural.

PELAUNG PULAU said...

cilakak...tags ade bunyik pap pap pap...bile gua tengok skali gamba awek jepun tu otak gua da ke lain..cisss...

"cuba bayangkan kalau mamat kagawa tu pi dribble keeper qatar pastu bola keluar, defender qatar pulak buat clearance dan keputusan masih 2-2... tetiba ditakdirkan pulak..qatar dengan advantage sorang pemain menang plak game tu..."
http://kampungbolasedunia.blogspot.com/2011/01/semangat-tu-yang-kita-nak.html

nasib baikkk derr

Cob Nobbler said...

PELAUNG PULAU:kita ambik situasi world cup 2010 ok?

kalau arjen robben bawak bola solo dan terus memperdaya iker casillas dan gol - belanda dah jadi juara dunia.

kalau champions league 1999 - kalau tak kerana dua sepakan penjuru dalam masa dua minit - manchester united takkan juara treble.

menjadi cempien memang nasib.remember 2007 premier league?kalau tak kerana chelsea sangkut dengan bolton kat stamford bridge the fight will continue.and then chelsea seri dengan arsenal sambil MU lawan team kacis dengan kurang satu game.memang nasib pun.

so - menjadi cempien - memang nasib.kalau roberto baggio tak sepak bola ke udara - brazil tak jadi cempien 1994.

kalau markus tak dilaserin lalu mengamuk seperti gajah naik minyak lalu hilang fokus - harimau malaya tak dapat gol tiga bijik.

jangan nak kata nasib ke apa.dah kalah qatar tu kalah la.kahkahkah!

Berto said...

nasibbb...haha

keli said...

Nasib 1%
Strategi 60%
Player 39%
Gua pye teori je...
Tp entri ni gua nmpk awek jepun tu aje...tolg dedahkn name awek ni..mmg hot. Gua nk google sket...ahahaha..

Sandokhan said...

Leah Dizon dengan lu punya entri mmg sinonim...macam 'isi dgn kuku' la..

gerenti ada...

keh keh keh!

Cob Nobbler said...

keli:Leah Dizon.