Sunday, January 9, 2011

Negara Arab Ni Pengacau Sial!


OK - menurut map atlas yang aku baca sejak kecik dulu - ada 22 buah negara Arab yang berdaulat dalam dunia ni.

12 kat benua Asia - selebihnya kat Afrika.

Kalau korang tonton Piala Asia 2011 - kau akan perhatikan berlambak gila negara Arab ni.This is not a racist statement but ini bagi gua adalah satu perkembangan yang tak sihat.

Gua rasa berlambak sangat negara Arab dalam Piala Asia kali ni.Wadehel?

Hell - Group A - tuan rumah Qatar is an Arab and also Kuwait.Group B - kecuali Jepang - lain semua Arab - Saudi,Jordan and Syria.Group C - it’s Bahrain.Group D it’s Iraq dengan UAE.Bermakna ada 8 out of 16 negara dalam kejohanan ni ialah Arab.Maknanya chances negara Arab nak jadi juara adalah 1:2.Nisbah ini jauh lebih besar dari BN untuk menang DUN Tenang kat Johor.This is effing Mohammed Hammam punya kepala otak.Pengaraban Asia.

Jadi next time gua harap - pusingan kelayakan Piala Asia 2015 - memandangkan Australia dah jadi tuan rumah - so mengikut zon.Asia Timur sekian nombor.Asia Barat sekian nombor.Asia Tenggara sekian nombor.Asia Selatan sekian nombor.Asia Tengah sekian nombor.Ada 5 - so sorang tiga dari zon - dengan Australia jadi tuan rumah - 16 negara.Settle.Bukan sampai 8 negara dari negara Arab.Ini baghal tahap unta punya pusingan kelayakan.

Ataupun - buat macam team kriket West Indies - dimana negara-negara Carribean disatukan atas entiti West Indies.Kalau tak - sampai bila-bila Piala Asia akan jadi lancau - tambah pulak si Hammam ni berkuasa.

Ataupun - lagi best ialah - suruh Arab buat benua dorang sendiri.Buat konfederasi sendiri.Ini sampai 8 team masuk Piala Asia - ana anta kepala unta kau!

17 comments:

Berto said...

brilliant, kalau rugbi pak arab-pak arab ni boleh main satu team (Arabian Gulf), bola pon boleh jugak rasanya..

Tapi kalau Mesir pon join skali, aku rasa semua player dlm team tu semua org mesir

Cob Nobbler said...

Berto:Tapi Mesir part layak World Cup memang fail - Arab Saudi pun lagi banyak qualify - walaupun pastu kena kitai 8-0 ngan Jerman kahkahkah!

I Am Legend said...

Negara Arab layak atas kredit mereka sendiri. Mereka lepas pusingan kelayakan kerana bolasepak mereka lagi bagus dari Malaysia, Thailand, Indonesia dan negara Asean lain.

Ini bukan Piala Dunia nak bagi kuota ikut konfederasi. Ini Piala Asia dan semua yang bertanding di bawah AFC. Itu pun undian kelayakan dah dibuat seimbang mungkin supaya semua ada peluang sama rata.

Bolasepak Arab bukan bagus mana pun. Tapi negara macam Malaysia yang bolasepaknya bodoh dan tak boleh compete.

Jangan pula kau pun ikut bodoh juga.

Ozgur Cek said...

thumb up I Am Legend...

Cob Nobbler said...

I Am Legend:bukan pasal gua nak Malaysia main kat Piala Asia - tapi aku memang meluat negara Arab ni banyak sangat.

Semak.Terus terang aku cakap.

Bagi aku ini semua perancangan Muhammad Hammam yang durjana.Aku tak kisah - don't care Malaysia ke,Indonesia ke layak - aku memang tak suka negara Arab banyak-banyak.

Tu je point aku.Sekian.

Alex Fuentes said...

motif ko tak suke? sbb ko noob?? buta sjarah??

ron97 said...

aku pn da lama terpikir pasal benda ni, apa yang asia dengan arab ni?
mereka xde ciri2 asia langsung mereka lebih dekat dengan ciri2 eropah ak rasa..
kalau eropah bleh ada benua sendiri kenapa tidak arab?

adre said...

apa2 pun, jepun dgn south korea jugak yg power + Australia

Point of View said...

okay aku pun tak paham apa yang si noob tak puas hati. negara arab dlm afc ada 12 je dari 46 ahli. salah diorang ke kalau dah 8 dari 12 negara arab ni bagus main bola dalam level asia ni?

ini bukan perancangan hammam ke apa ke. jangan bercakap guna bontot. sebab hammam sendiri punya idea india dengan korea utara (dua negara bukan arab) layak main dlm piasa asia ni sebab dia ubah format kelayakan. bagi layak otomatik pada 2 champion afc challenge cup ini.

kalau asean semua pandai main bola, semua 10 negara asean pun boleh main kat piala asia. tapi kena la pandai main bola.

kelayakan piala asia ni based on credit. bukan kuota. jgn bawak mentaliti melayu perkasa tu masuk dalam bolasepak asia, buat malu je.

tak puas hati negara arab menyemak? apa ke bodo punya ayat.

I Am Legend said...

Next time you should be complaining there are way too many European nations in the World Cup.

So as to make you look smart.

Mat Pintu said...

mungkin betol patut bagi satu slot kat negara asia tenggara. Bukan sebab Malaysia baru menang AFF, tapi kalu macam ni sampai ke bila la xde wakil kita di sini. tgk size la brader, kecik bebenar kita klu nk banding ngan korea & china, pak arab toksah ckp la.

p/s: ko ade tak puas ati ngan pak arab kt CM ke bro? kihkih

Cob Nobbler said...

Elektro:sebab gua percaya - negara Arab hanya ada satu sampai British datang establish raja-raja bodoh ni.

Point Of View:macam gua cakap - 22 buah negara Arab boleh jadi satu je.Tak payah banyak-banyak.

I Am Legend:I already did that.Patut Asia lagi banyak representation in World Cup.

Mat Pintu:asal entry ni ditulis sebab Pak Arab mabuk pastu pukul perempuan depan BB.

And sebab tu semua benda pasal Arab gua hentam.

Cob Nobbler said...

Gua harap semua team negara Arab kalah.Arab Saudi-Syria draw.

No more all Arab finals like 2007

Ozgur Cek said...

aku sokong asia dpt bnyk quota utk world cup..
tp kalau main mcm ayam xke malu kena humban kt team2 hebat..
in fact asia never win against south america in world cup final round...

Shafiq Izwan said...

marah gile bro hahahaah

amputsaya said...

bagila negara arab tu..bagila semua..arab menang..dorg lg power..arab best! sunah ni...kita puji arab dapat pahala...ana makan unta ana suka banyakla...

sapitt said...

Gua tak setuju dgn lu bro..

Mcm yg "I AM LEGEND" tu ckp..

ni bukan plan hammam ke ape. Diorg di drawkan mcm tu.

Semua negara Asia dapat slot sama je.

Sape juara kumpulan bla bla bla akan layak ke Piala Asia.

Tak baik main tuduh2... boleh jadi fitnah. Bila lu tulis mcm ni, seakan-akan mcm lu tak dapat terima negara ASEAN ni noob bola sepaknya.

Kita kalah dgn kebanyakan negara Arab sbb negara Arab kuat belaka.

So barulah Piala Asia kompetitif. Taklah ada yg semut ada yg gajah nnti kat Asia Cup..

Team yg kuat sememangnya layak ke Piala Asia.