Wednesday, January 5, 2011

Ahlan Wal Sahlan dari Dawlah al-Qatar:Kem Nippon Melaporkan.



Gambate,Kakeruuuuu!

Piala Asia 2011 telah menjelang tiba - dan ketiadaan pasukan Garuda seperti dalam tahun 2007 menyebabkan saya memilih pasukan Blue Samurai - Nippon dalam kejohanan kali ini.Selain itu juga saya akan turut mengulas team Socceroos untuk rakan saya di Sydney - Munirah Zahari yang rajin mentweet saya.Sebagai seorang kawan yang baik sudah tentu saya tidak keberatan untuk mengulas tentang Australia - walaupun dia seorang Liverpool tapi dia tak kisah team negaranya diketuai ketua pasukan Tim Cahill dari Everton.Sungguh Merseyside dia ini.

Selalunya saya memilih pasukan negara berdasarkan sejarah dan impaknya dalam hidup saya.Saya menyokong pasukan Argentina dalam World Cup kerana imej Diego Maradona yang berdiri megah seperti Jose de San Martin bapa kemerdekaan Argentina.Jadi kerana imej ketokohan Diego Maradona yang hebat dan lebih berketrampilan berbanding dengan pasukan lain - menyebabkan saya menjadi penyokong Argentina.Jadi - saya menyokong pasukan Nippon kerana ada satu anime yang memberi impak kepada saya untuk mencintai sukan ini.

Kalau dalam buku Cerita Piala Dunia - Lucius Maximus ada bercerita tentang Captain Tsubasa - saya pula ingin bercerita tentang satu lagi impian Jepun dalam sukan bolasepak ini - Ganbare Kickers yang heronya Kakeru dari Sekolah Menengah Kitahara.Kisah seorang anak muda yang bersemangat untuk menubuhkan pasukan bola sepak dan menang.Dan musuh utama pasukan Kickers adalah pasukan Naino atau "Red Devils".Peh - macam Manchester United pulak yang diketuai oleh penjaga gol gila babi power - Uesugi.Kehebatan goalkeeper ini terlampau hebat sampai orang cakap team ni tak mampu dikalahkan.

So perlawanan pertama Kickers menentang "Red Devils" ni berkesudahan Red Devil atau Naino menang besar 10-1.Aku ingat lagi bila Kakeru score satu gol tu - Uesugi muka macam tercengang - macam tak pernah lepas gol.Lepas tu pulak ada kisah cinta Kakeru dengan adik si Uesugi - macam-macam.Tapi sebenarnya masa itulah - anak muda turun ke padang bermain bolasepak.Dengan cuba menjadi macam Kakeru - tetapi kartun selalu aksinya lagi gempak dari realiti.Tengok hentai pun lagi hebat dari tengok pron kadang-kadang.

Despite anime ini bersaing dan tewas dengan Captain Tsubasa untuk menjadi anime bolasepak nombor satu di Jepun - tapi ini tak bermakna ia tak diterima ramai.Bahkan perbualan gua dan rakan sekolah masa darjah 3 dulu pun bercakap "kalau Captain Tsubasa lawan dengan geng Kakeru siapa boleh menang ek?".Walaupun kartun tapi mereka cukup menginspirasikan rakyat Jepun sehingga layak ke Piala Dunia.

Dan semasa tahun 2002 - semasa team kesayangan Argentina pulang awal kerana penalti David Beckham,saya menyokong Blue Samurai demi semangat Asia untuk Asia.Tetapi pasukan Korea Selatan lebih menyerlah dengan layak ke separuh akhir.Tapi saya selalu berharap seperti harapan Captain Tsubasa dan Kakeru - Jepun akan maju lagi.Kalau dulu Mahathir nak jadi maju refer Jepun,why bolasepak tak nak refer Jepun?

Jadi sempena Piala Asia kali ini - saya akan memberi tumpuan kepada dua pasukan - Jepun dan Australia.Dan kalau Berto menayangkan Wonder Girls - apalah sangat Wonder Girls berbanding janda Bun si hairstylist.Leah Dizon namanya.



Janda berhias paling mantop di Jepang ketika ini!

21 comments:

Kelab Kembar Malaysia said...

Huh! terbaik lah leah dizon nih hehehhe!!

ajim said...

susah beb nk dpt manga tu dulu.aku la.aku igt aku baca 2 buku je kot pastu dah tak folow.sama gak dgn captain tsubasa.teruskan updet on Asian Cup.

Cob Nobbler said...

Huszaini:So awek-awek Korea suka menari-nari tu,apalah sangat..besides Leah Dizon cakap English lagi comel dan ayu gitu hahaha!

ajim:Selain dari Captain Tsubasa dengan Kickers gua jugak follower SlamDunk - tapi ini Sokerleaks bukan Basketbolleaks - kahkahkah!

Amir Syahir said...

folo sokerleaks kt twitter ye dizon.

Sandokhan said...
This comment has been removed by the author.
Sandokhan said...

Brader Cob Nobbler mmg fan tegar Leah Dizon...keh keh keh!

Berto said...

ok ok nami, bab leah dizon lagi mantap dari wondergirl gua setuju, keh keh

Zaid said...

erk. cam pelik plak baca post Nami bahasakan diri "saya". kahkahkah!

Cob Nobbler said...

Sandhokan:tak padan dengan huduh loser gua ni - muka huduh nak taste tinggi.kahkahkah!

Berto:kahkahkah!gua mula2 fikir nak keluarkan Maria Ozawa tapi bagi gua kat Jepan Maria Ozawa ni pun dah kira level gred B dah pun.Leah Dizon terbaik - so lu pun dah serender awal2 kahkahkah!

Hidup Sihat:oh gua ada dua-tiga karekter dalam diri gua.It comes naturally - gua putus bekalan ubat kahkahkah!

Sandokhan said...

Kombinasi Maria Ozawa & Leah Dizon..pergh, mmg 'kinky' habesss!

Keh keh keh!

aljambz said...

boleh tahan puaka si nami ni. leah dizon? kah2

Berto said...

nami: gua surender bab2 leah dizon ni jer, tp still gua predict korea menang piala

Sandokhan said...

tetiba gua rasa post gua kat atas tu off-topic, cheit!

Gua predict, Japan nampak macam ada chance nk mengungguli!

Ganbatte~!

poyotito said...

terus terang cakap, Leah Dizon ni memang gua berkenan

Linglung said...

nnt gua dah kawen gua nak beranak-pinakkan pemain-pemain bola malaysia..lepastu gua nak publish komik dan anime bertajuk 'anak-anak linglung'.

Cob Nobbler said...

Sandhokan:gua ada imejin jugak threesome dengan mereka berdua.Ternyata tengok hentai memang influence besar.Hentai banyak pulak kartun threesome kinky2 - menandakan orang Jepun memang suka benda kinky.

jambz:sebab tu gua masih single lagi - kahkahkah!

Berto:Skuad Jepun sekarang berada di Tel Aviv - untuk mempelajari bagaimana untuk menghadapi tentangan negara-negara Arab.Kumpulan B terdiri dari Jepun,Arab Saudi,Jordan dan Syria.

Agen Mossad kami ada,bukan agen Mofasad.

Sandhokan:Gambateeeee!!!

poyotito's:Haih,semua cakap pasal Leah Dizon - sape nak cakap pasal Farhana Razaki - bunga sekuntum kat Sokerleaks?

oh,hellop brader areleaf!

Linglung:semoga bertemu jodoh.ni dah jadi top writer ni,mesti masyuk punya Daniel bagi lu komisyeeeennn..

Anonymous said...

ni pukimak apa ni? buat entry macam sokernet je.

cari identiti sendiri la.

afrohead said...

kickers awesome bai!

talkIZcheap! said...

Korean FTW!! hehe...

Hidup Harimau Asia, adik kepada Harimau Malaya, hahaha-HA!

zX said...

kat sana juliana evans .. kat sini leah dizon la yer ... hmmmm

Cob Nobbler said...

zX:Juliana who?