Monday, January 24, 2011

Kejar-Kejar di La Liga dan Copa Del Rey

Nikmat dapat score gol semula ni feel dia macam rasa nak terpancut!

Abam Karim bin Zema dah jumpa pintu gol, akhirnya. Selama ni gua perati dia macam kena ilmu hitam, tak nampak lubang gol kat mana, tak macam zaman dia baru nak up dulu. Tapi sejak peledak utama Real, Higuain kena berehat panjang dek kerana sakit belakang, abam Karim tak mengecewakan, sedap-sedap main la orang kata. Sebutir gol dari abam Karim cukup untuk 3 markah penuh bagi meneruskan aksi kejar-mengejar Real-Barca di La Liga. Real menang dengan Mallorca 1-0. Perjalanan liga masih jauh, ada 19 game lagi, dan dengan 19 game tu macam-macam boleh jadi. Mungkin Messi injured, mungkin juga Xavi kena demam campak, mungkin juga Iniesta kena sakit gout, siapa tahu? 

Penjaring terbanyak La Liga setakat ni adalah abam minyak rambut tancho, Cristiano Ronaldo dengan 22 gol disusuli lelaki kerdil ajaib, Lionel Messi dengan 19 gol. Jadi, jangan pelik sangat kalau ramai orang berdebat siapa antara 2 makhluk ni pemain paling hebat di dunia, statistik dah cerita segala.

"Ka..in pu..tih yang kuberikan pa..da..mu, ehh sheelap, putih tu Real Madrid..kikiki!"

Rabu ni Barca turun menentang Almeria di tempat lawan manakala Real bakal melayan Sevilla di Bernabeu dalam separuh akhir pertama Copa Del Rey. Gua dapat agak Barca-Real akan bertemu di final nanti, barulah lengkap cerita seteru dua gergasi bola sepak Sepanyol. 2 kali bertarung dalam liga dan sekali di final Spanish Cup, ngam! Setakat suku akhir itu hari, abam tancho mendahului senarai penjaring gol Copa Del rey dengan 6 gol, Messi 5 gol dan Karim bin Zema menyumbat 4 gol.

Ok, daripada dua statistik di atas, Messi adalah yang kedua terbaik. Cukup.

Skill bau taik hidung sendiri daripada Alves yang belum nak renew kontrak dengan Barca. Habat!

7 comments:

Azman said...

Rasanya sudah tiba masanya Enrique Inglesias kembali ke La Liga. Sejak kehadiran Thiery Henry dan David Beckham ke Major Soccer League, Enrique Inglesias tak lagi menjadi pujaan penonton soker di sana. Mungkin dengan kehadiran lebih ramai bintang seperti Justin Bierber, Lil Wayne dan juga Lady Gaga dapat mempopularkan La Liga sekaligus mengasimilasikan awek-awek Malaysia yang meminati EPL menukar doktrin kepada makan La Liga, minum La Liga tidur lagi la gila sebab mencapai puncak klimaks semaksimumnya. Sekian laporan dari As Bola A Wang

LiyanaSaad said...

=))

Berto said...

muka DaniAlves memang mintak penampor..serius

Azfar Ridhwan said...

alahai muka messi.. cam gampang. hahahaha

adre said...

mat tancho?? hahahaha!

Ariffin Janal said...

ala, apsal abam rambut tancho tak buat gol lagi. damn ah.

nyzm said...

abang dani alvessssssssssss! hahahahahahaha!