Thursday, January 6, 2011

Tak kenal maka tak klimaks

Sebenarnya gua malas nak up entri macam ni sebab dah lari dari genre kami sebagai blog bola sepak tapi apabila membaca segelintir komen-komen dari pembaca yang kebanyakkan anonymous gua syak sudah masanya gua terangkan misi dan visi Sokerleaks.

Semua orang sudah tau betapa kuatnya cengkaman Sokernet dalam berblogging tentang bola sepak. Malah kami juga mengakui kehebatan Sokernet dalam hal ni,benda pertama yang kami letak di blog Sokerleaks pon link Sokernet. Kalau ni pon tak cukup untuk membuktikan kerespekan kami terhadap Sokernet,gua sendiri tak tau nak cakap camne.

Kami mewujudkan blog ini atas dasar keghairahan dan keklimaksan kami terhadap sukan bola sepak. Blog ini sekadar tempat kami meluahkan ekspresi dalam memeriahkan scene bola sepak luar negara dan tanah air.

Kami juga ingin menyambung legasi yang diwujudkan oleh Sokernet. Siapa tahu mungkin Pipiyapong akan menikah suatu hari nanti dan tidak mempunyai waktu untuk menonton game Arsenal kerana bizi menjaga anak, Pidomat pula sudah mula menceburi industri Twitter dan mungkin tidak berkesempatan untuk berblogging lagi, Raja Fakta Lucius Maximus mungkin sibuk dengan menghasilkan buku-buku dan Vovin pula suatu hari nanti terlalu bizi dengan karier seninya.

MUNGKIN

Gua sendiri secara individu juga berharap lebih banyak blog-blog seperti ini dapat diwujudkan maka kita akan lebih mudah mendapat maklumat mengenai dunia bola sepak. Nak harap maklumat dari suratkhabar? Result game pon lambat dua hari.

Jadi kami tertarik untuk menghasilkan blog ini untuk sama-sama memeriahkan dunia bola sepak secara maya. Kami baru berusia enam hari dan masih terkejut dengan sambutan yang cukup happening yang kami terima. Jika anda mengharapkan bayi berusia enam hari untuk bermain bola seperti fabregas,anda memang tidak berfikir dengan menggunakan otak. Pipiyapong sendiri juga memberikan nasihat secara peribadi terhadap sokerleaks di fanpage kami. Jadi gua rasa tak timbul isu bantahan dari pihak Sokernet dalam hal ini.

Dalam berblogging mengenai sukan bola sepak,kami juga cuba menggunakan bahasa paling mudah,bahasa paling kawan-kawan dan bahasa paling santai untuk senang difahami. Benda ni penting untuk menarik golongan makwe-makwe,golongan makcik-makcik,golongan polis pencen dan golongan remaja pra matang untuk lebih mengenali dan memahami tentang bola sepak.

Takkan nak cerita pasal bola sepak nak guna bahasa macam teks ucapan ketua menteri?

Orang follow Sokerleaks bukan sebab header tapi usaha kami,Kedah FA notis kami pon bukan sebab header tapi sebab usaha kami,Ohbulan share content kami pon bukan sebab design kami tapi cerita kami dan Murai copet karya kami pon sebab karya kami rare,bukan sebab benda-benda luaran ni..

Andai kata ada yang rasa kami ni peniru,gila glamer,takde identiti dan kacak maka terserahlah pada hak masing-masing. Belah atas penjuru kanan sekali tu ada butang pangkah.

Akhir kata,kalau ada yang terasa,kalau kami ni dah buat dosa besar,kalau kami ni tak power,kalau ada yang kecik hati,kalau Arsenal jadi juara season ni,gua secara peribadi mintak maaf banyak2. Kalau nak lawan mencarut jugak boleh datang terus jumpa gua,kita lawan mencarut sampai penat. Sape givap dulu kene pogo.

Biar Matang Jangan Binatang.


Additional Time : Kalau ada apa-apa cadangan,penambahbaikan,soalan,aduan boleh contact kami melalui email Sokerleaks atau datang terus ke fanpage kami..Setakat ni kami tak bodoh sombong lagi,tak tau la kalau follower dah cecah 3 juta nanti. Anda tanya elok-elok kami cakap terima kasih,anda cakap butoh,butoh la yang anda akan dapat balik.

78 comments:

Unknown said...

BUTOH LAH!!!

MATANG KONON TAPI AJAK LAWAN MENCARUT!

i'msosupernotcool said...

cilake ape pasal ni pon nak gadoh.
dua-dua gua baca takde hal pon.

fakof la.
ok.
gua dah start carut.
next!

Linglung said...

lek la badul..menyalak byk tak guna..marilah jumpa gua kat damansara, gua bukan nak gaduh, gua nak salam dengan lu minta maaf..nak? kalau nak, malam ni kol 9, gua on.

kita biar real sikit hidup ni, jgn hebat kat dunia siber je, biat betul berani dunia real. jom jumpa? gua nak hulur tgn minta maaf ni, serius.

Mikael said...

rilek sudah la. dua2 pun gua jadi follower juga. apa de hal...

Daniel Sokerleaks said...

bila masa saya ada adik beradik nama abdul ni???

Unknown said...

FAKING.. STAIL NAK SETTLEKAN MASALAH PUN GUNA STAIL SOKERNET.

AJAK JUMPA. PTUIH! CARA TU PUN KORANG NAK TIRU..

Daniel Sokerleaks said...

tiru pun tak boleh, kedekut tahu

Linglung said...

jgn salah faham, undangan gua ni bukan nak mengeruhkan keadaan, tp gua nak betulkan apa yg tak bagus skrg ni..gua main blog ni gua harap dpt buat ramai kawan. so, kalau yg tak puas hati tu, gua minta dtg jumpa gua depan2, kita salam, kalau nak peluk2 pun jom la peluk2.

hidup tak lama, tak payah nak musuh-musuh ok?

poyotito said...

jenis emosi ni gua tak berkenan sangat

Unknown said...

HOI DANIEL! LAKNAT TUHAN KE ATAS KAMU.

NAMA KAU TU BARU JE KAU CREATE. KONON NAK TOP LAH TU..

"HAI, I DANIEL."

"DANIEL? NAMA YAHUDI?"

"TAK LAH, I DANIEL SOKERLEAKS. TAK TAU KE?"

Linglung said...

ala, bising kat sini jugak je ke yg berani brader? jom la jumpa, jom?

jadi real sikit brader. senyum sikit. lu manusia, gua manusia. lu ade kote, gua ada kote.

jom la, mlm ni kol 9, damansara, ok?

gua minta maaf cara baik-baik punya. peace brader!

Daniel Sokerleaks said...

amboi main laknat laknat pula

biasa ar, ai kan urban, takkan pakai nama abdul pula, kampung gitu, ahaksss

Anonymous said...

aha. apabila otai vs orang muda.
we share this world together la kawan.

Cob Nobbler said...

trollers

lang said...

hahah geli ketiak la carut2 ni. dua2 pun aku bace dua2 pun aku bookmark dua2 pon layan.

mengabiskan air mazi je gaduh2 ni haiya

aljambz said...

dari sini kita boleh lihat pihak mana yang profesional dan pihak mana yang tak profesional. peminat lihatlah sendiri.

Obefiend Weiland said...

jangan lu orang tuduh gua sudah

gua komen pakai nama gua

pehal pun........... selamat maju jaya. gua dah rage kat twitter gua

Anonymous said...

nice kat atas. nampak muda version.hehe

sukasuka said...

fulamak....bergaduh kt sini sial..macam best je nih

Linglung said...

ok, nampak sangat abdul sokerleaks tu tak ada telur. mari sini abang linglung nak salam.

undangan untuk jumpa masih dibuka. gua dtg sorang, pakai baju melayu kaler pink. kalau lu tuduh gua nak bertumbuk, lu mmg bodoh, mana ada org nak bertumbuk pakai baju melayu...kikiki..peace brader!

jwb undangan gua ni.

Amir Syahir said...

maklum la..daniel lg populer dari abdul..kah2..pesen tak leh terima kenyataan..adik lg up dari abg..kah2

Syafiq Syahan said...

perkataan SOKERleaks sudah menunjukkan anda meniru SOKERnet. kenapa taknak guna SOCCERLEAKS ?

aljambz said...

syafiq|syahan > sokernet.blogspot.com dan sokernet.com.

ok ape beza nya??

Amir Syahir said...

to abdul.
nama sedap tahuuu..


kalau lu rasa jumpa2 cara sokernet? Pak lah jumpa menteri singapore tu dia tiru sokernet?

PM Najib jumpa PM Thailand ikut sokernet? Woww..baik diteladani ni..kah2

tunku abdul rahman jumpa British jumpa untuk dapat kemerdekaan tu..cara sokernet?

kah2..kot la nama sama dngn abdul razak..jangan la over..

ok. gua bangga belajar Sejarah. kikiki

Daniel Sokerleaks said...

syafiq, i cadangkan u baca entry baru nami a.k.a cob nobbler

http://tehtarikgelasbesar.blogspot.com/2011/01/kita-ni-semua-peniru-beb.html

Amir Syahir said...

syafiq--lepas tu.barisan nasional tiru barisan pekerja buruh bersukutu la ye?

MOFASAD said...

tak tahu tak tahu

Wanturd™ said...

haha. gua datang gelak je la.

Amir Syahir said...

FAKING.. STAIL NAK SETTLEKAN MASALAH PUN GUNA STAIL SOKERNET.

AJAK JUMPA. PTUIH! CARA TU PUN KORANG NAK TIRU..

eeeiii..malas la ai jumpe makwe ai..nanti sama dengan sokernet...malu tahuuuu...

Linglung said...

Pukul 9, kalau on bgtahu cepat. kalu tak gua nak g dating.

afiqsiddhartha said...

kau baru lepas kena sodom ke apa ni abdul sokerleaks? kuat betul kebencian.

Unknown said...

AKU TAKDE TELUR KE, AKU KENA SODOM DENGAN PAKCIK KAU KE, KAU PEDULI APA?

eszol raar said...

hiro bwat gua ggg

Daniel Sokerleaks said...

dah tu kenapa yu ni abdul???apa yang tak puas hati, yu nak kami buat apa ni?

Linglung said...

biarlah dia menyalak sorang2, org dah ajak jumpa tak mahu pulak, tak real langsung! acc abdul tu pun baru create semalam..takut letteww nak guna identiti sendiri..kahkahkah!

Unknown said...

KAU PERGI MATILAH..

BARU AKU PUAS HATI.

FLy said...

adoiyaiiiiiiiii

sudahla weh ..

Amir Syahir said...

daniel..abdul abang awak ke ni? ganas semacam..dia dah sunat lom?

aljambz said...

kesian Abdul. pesen tak de maruah macam die ni, tuhan memang marah.

jom dul, kita pegi kelas tarbiah. bukan kita nak hidup dekat dunia ni ja, sokerleaks ni pun bukan kitorang nak bawak ke akhirat nanti. lu jangan risau. benda yang baik datang dari niat yang baik. insyaallah abdul, kami seluruh warga Sokerleaks mendoakan yang terbaik untuk anda. walahualam.

Linglung said...

dan abdul istighfar byk2 kalau lu muslim..jgn nak butoh-butoh je tahu. malam ni jumpa jom? baru real sikit. jom laaa....pelissss.

Amir Syahir said...

eh..kena tekan caps lock..HAA..BARU ADA FEEL..KEH2.CAPS LOCK NI TANDA TAK PUAS HATI..KAMI DAH MINTAK MAAF KAN. APA LAGI. TAKUT PERSAINGAN?

KALAU TAKUT PERSAINGAN, SILA MINTA KERJA DENGAN DR ROZMEY...MAHU LETTTEWWW.

Amir Syahir said...

WOIII..BUTOH KE? CAPS LOCK LAAAA..KAH KAH KAH. KITA KAN SUKA TIRU ABDUL..KAH KAH KAH. GUA TIRU ABDUL..GUA TAK GAY..KAH KAH KAH.

Daniel Sokerleaks said...

mana ada dalam keluarga kami yang suka taip tekan caps lock. celakanyewwww

Amir Syahir said...

oh..ye ke..Sah la abdul anak pungut?

Unknown said...

PUNYA LA PENIRU SAMPAI TULIS PUN DAH MACAM AKU.

PELIS PENIS KAU.

AKU PUN PELIK, KAU NAK JUMPA AKU BUAT APA TAH. KALAU NAK JUMPA SANGAT, AKU SET TEMPAT.

AKU SET MALAM NI KITA JUMPA KAT JB. KAT DANGA BAY. AKU TUNGGU KAT SANA. AKU PAKAI BAJU MELAYU KALER BIRU. KALAU ADA TELUR, DATANGLAH.

AKU TUNGGU. AKU HARAP KAU ADA TELUR LAH. AKU NAK CIUM TANGAN KAU NI. TAPI HARAP KAU JANGAN PEGANG TELUR SEBELUM TU. TAPI ITU PUN KALAU ADA LAH..

MALAM NI. PUKUL 8.30 MALAM. DANGA BAY, KAT KEDAI GAME TU. O.K?

REPLY CEPAT TAU, KALAU TAK JADI AKU NAK PEGI SODOM ORANG NI..

aljambz said...

pehh. Abdul Abdul.

Wan Ahmad Faiz said...

banyok molek komen. haha. gaduh rupanya. igtkan duk bahan pengulas ka apa ka. hahaha



boh hiro tu, pade2 la layan org emosi tak stabil. hehe.


politik..hehe.

eszol raar said...

jadi x gi danga bay

gua nak ikut ni

da lama x holiday

boleh tgok wyg sambil ber-pop corn

Daniel Sokerleaks said...

kemain danga bay, kami semua kat KL. nak ke Danga Bay malam ni, gila tau yu ni abdul.

Linglung said...

abdul ni kaki sontot bontot orang rupanya, dah rosak akhlaktersimpang jauh dah ni.

jgn layan la wei. org jb rupanya lu ni, jauh sgt tu bro, gua ada kerjaya di KL, esok kerja derr. nak layan lu ni esok lusa gua boleh layan sbb gua tahu lu akan jadi pengunjung setia kami. terima kasih abdul!

sedar tak sedar, abdul pengomen terbanyak di sokerleaks. WOW! secara tak langsung ini menunjukkan dia ambik berat pasal kita. WOW! lagi.

Dan Abdul, ckp byk tak guna, sahut cabaran gua ni:

1. Gua cabar lu buat satu blog, dlm masa 6 hari boleh kuar KOSMO! Itu kami dah buat!

sudi cahut cabaran kami? Kalau tak berani, nampak sgt lah lu ni pum pam pum pam meletup sana sini mcm esok nak raya saja gayanya.

Assalamualaikum Abdul. Gua nak buat kerja sikit.

Wan Ahmad Faiz said...

apa lagi Abdul.

blog atau video 'Saya Gay,Saya OK'la..haha

Unknown said...

ALAH, TADI TANYA AKU ADA TELUR KE TAK. NI BILA AKU AJAK JUMPA, TAK NAK PULAK.

KONON TADI NAK JUMPA SALAM, NI AKU AJAK JUMPA, TAK NAK PULAK.

PASTU NAK CABAR AKU BUKA BLOG PLAK?

APA SEBENARNYA KORANG NAK BUKTIKAN NI?

NAK BUKTIKAN "BLOG KAMI DAH MASUK KOSMO, SOKERNET PUN TAK PERNAH MASUK KOSMO. ADA LAGI, BLOG KAMI JUGA MASUK MURAI, OHBULAN, OHMAK KAU! OHANJING DAN BEBERAPA OH LAGI. SOKERNET ADA KE?"

ITU YANG KORANG CUBA BUKTIKAN KAN?

Amir Syahir said...

abe abeih..ke abe ih?

terima kasih banyok sokong sep kawe..demo meme ganah..kawe cayo..ahha..gapo pun..sep kito jange pecoh.

Daniel Sokerleaks said...

bising la yu ni abdul, memalukan keluarga ai je yu ni...

Wan Ahmad Faiz said...

kawe bukan sokong demo jah. sokong blako. sokernet pun kawe layan. sama2 kita semua ni. sama2 kongsi membahan dan informasi. gaduh2 internet apa klas gak. jgn jadi blogger politik maki hamun org sana sini.


pum pam pum pam. sakit ati. mencarut. pastu letih masuk bilik, tidur. hehe.

Linglung said...

abdul ni bodoh, gua dah cakap damansara gua duduk, kemain jauh pulak dia taruk tempat claim dia duduk JB..kecut kotey letteww...kenapa tak cakap dok sarawak je?

GUA RASA ABDUL NI KURANG KASIH-SAYANG. Mari semua kita sama-sama sayang BADUL.

muahmuah!

Daniel Sokerleaks said...

xoxo untuk abdul!

Ariffin Janal said...

alah alah. ape nak gado? pipiyapong tak marah, obe takde hal lg. brader sokernet lain ade mslh ke? yg aku tau, jd blogger, aku nak baca belog org. lantaklah nak tiru ke ape. bukan ada tanda niaga, dah daftar hak milik ke. kalo Sokernet dh buat semua konfem2 Sokerleaks dh kena saman. tp rilek la sbg belogger cool lah. ape nk gado

lang said...

obvious troll is obvious

pawangBuaya said...

gaduh gaduh pe citer ni beb.. aku ikut dua dua blog la.. semua pun best.. takde pun nak mush musuh.. lagi banyak lagi bagus ape.. lagi meriah..

ajim said...

apsal abdul sokerleaks tu emo sgt?aku rasa ramai yg lyn sokernet,lyn gak sokerleaks.sama2 nk dpt info pasal bola and pembahanan.

Aslina said...

eiii... pehal nak gaduh2 ni???

lagi banyak source pasal bola lagi bagus... cepat sikit aku yang takde langgan astro supersports kat umah betul, takde astro kat umah sewa mahupun dibenarkan lepak kedai mamak waktu malam semata2 untuk tengok bola ni tau perkembangan bola sepak...

korang tau tak dah setahun aku tak ikut surat khabar mainstream ni pasal kewujudan blog2 yang laju je update berbanding sokkabar??? sebagai contoh bola sepak ni lahh...

apape pun... serupa tak semestinye tiru... pe bende plak nak butthurt teruk2 ni..

aku rasa 2-2 style tulisan pun lain2... tak best ah gadoh2...

hida.hadi said...

heart header baru sokerleaks-xoxo!

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Ni apahal nama gua ada naik ni? Gua lempang sorang sorang kang berpusing. Ok gua nak kena roti canei dulu.

Obefiend Weiland said...

gua tak terlibat

pipi dah datang


"I am blogger pipi" in the house y'all

ron97 said...

sokernet ke sokerleaks ke..

aku tetap pilih KLCC dowh..

Leplep said...

abam pipi,roti canai sardin satu!muter rendek!keh keh keh..

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Bangang, bangang, bangang!

afham mohd said...

bedul bedul. apa masalah pon aku tak tau. weh liga m ape semua tu tiru la liga ke? ke la liga tiru liga m?

tuan director said...

sapa abdul sokeleak?pengkritik tetap ka?
majulah sokerleaks utk bolasepak kita

hackshitam said...

dunia semuanya.
baca yassin dah semua?
hahaha

mr. hafis said...

pehh ade bungwahab.

DIYSAR said...

adakah ini mamat KLASEMEN FOREVER versi sokerleaks????

PELAUNG PULAU said...

gua nak join sokerleaks boleh kaa?? boleh laa boleh laa.. hawhawhaw

MKI said...

ok.
megi dah kembang boleh makan.

Kelab Kembar Malaysia said...

aku ingat komen banyak2 ni komen membina... berbincang rupanya... hehehe

Pa'tam said...

dah macam affuan.org budak abdul ni. jenis pumpang2 lebat di dunia siber tp seorang loser di dunia nyata. aku syak dia x ada kawan sangat.. kesian la sikit kat dia..

Amirul Amin said...

abdul nih mane ade telor..

sembang kat blog orang je power..

meh try men futsal ngan tim aku tengok..

arsenal pun ketar lutut nak lwn tim aku??

ye dak brader pipi??