Thursday, January 6, 2011

Lu Murai, Gua Pipit. Apa Ada Hal?

Cakap banyak pun tak guna, burung sebesar murai copet kerja kami yang sekecil pipit ni. Kalau kami besar macam garuda, kami laser murai tu..tiuu..tiuu! Banding sendiri, murai besar ni kata dia jumpa dalam almari dia pasal artikel ni. 

Ini Murai.com.my punya sembang.

Original dari SokerLeaks.

Ini Murai.com.my punya sembang.

Original dari SokerLeaks.

Ini Murai.com.my punya sembang.

Ok cukup. Penat tahu main print screen kerat sana kerat sini macam ni. Boss gua bukan bagi gaji lebih pun, mintak bajet nak pergi Alor Setar lepas dapat jemputan daripada Kedah FA untuk majlis pelancaran jersi baru dan memperkenalkan line up 2011 pun tak dapat, inikan nak dapat gaji lebih? Tunggu la Standard Chartered dah bosan sponsor Liverpool, mungkin diorang cari SokerLeaks pula, baru bajet SokerLeaks besar sikit. keh keh keh.

Nak tahu temubual original SokerLeaks dengan Khairul Fahmi, lu masuk sini.
Nak tahu sembang Murai? Tak payah tahu la dak? Nak juga? Nah masuk sini.

Apa kata mereka? Gua nak tunggu. Apapun, kepada rakan media, individu, rakan blog, syarikat, surat khabar, majalah mangga, majalah manggis, atau apa-apa jenis yang bersifat penyiaran, kami tak minta banyak, kami hanya minta kredit. 

Kepada yang ikut kami daripada awal mungkin faham dan tahu, kami berekspresi di sini dengan cara eksklusif kami. Ada benda kami melawak, ada masa kami parody, tapi bila ada peluang, kami dedahkan benda betul yang takkan ada di 'tempat' lain.

Ya, Khairul Fahmi kami dah intebiu, wira Harimau Malaya yang bagus tapi kurang publisiti, Kunalan akan kami jejak, kami julang dan letup-letupkan namanya di sini. Kalau boleh, semua hero itu hari mahu kami julang nama mereka, kami cuba. Tunggu saja.

Kami tak dapat hantar wakil untuk jemputan Kedah FA, tapi buat penyokong Kedah, kalau lu orang nak tahu, semalam jersi baru dah launch. Nah tengok ni.

HOME

AWAY

Yang kelabu-merah tu jersi Piala Presiden

Pemain Kedah 2011.

Daripada perbualan telefon gua dengan wakil Kedah FA semalam, Amar Rohidan dah pindah dari Perlis, main dengan mereka.

Kredit gambar kepada FB Fan Page Hijaukuning.com

26 comments:

Anonymous said...

korang ada keunikan tersendiri. keep it up!

ZR said...

aiii...dah start copy & paste pula ye...dunia...dunia..bukan die media besah kah?

Shafiq Izwan said...

sokong sokerleaks!

poyotito said...

Murai ni molek lastik je

ewanthology said...

nama pun murai....

FLy said...

sokerleaks terbaeks !

Linglung said...

thanks for da support!

amacam? tak sama langsung kan? keh keh keh..

akmal hacks said...

jersi perak please...gua nk usha2

yeye said...

salin pah tepek.seney kijoan dio..haha

Unknown said...

eleh. korang tau marah orang ciplak korang.

yang korang ciplak orang lain takpe pulak.

kalau korang tak ciplak, takkanlah aku tengok obefiend mengamuk kat twitter tu..

lepas ni korang nak buat apa lak?

1. letak gambar awek? DONE!
2. interview? DONE!
3. entry pasal pasukan lokal? DONE!

aku bagi idea sikit lah, korang buat juga penulis tamu..

buat hari ahad. jangan buat hari rabu, nanti orang kata korang meniru lak..

Linglung said...

ESPN kena ciplak ada diorang bising?

tu trademark sape tu woii!

Amir Syahir said...

sokerleaks kerdil..bg impak besar..kah kah kah..ada org dengki ke? sila ke laut la sapa ada dengki2 tu..xpun ajar anak berblog. kui2

AlpocodelaCruz said...

Ok per sokerleaks.

Memula tu biasala ada persamaan.

Lelama lain letttew!

Merah kelabu tu mcm OTOROMEN SIOT! LAWA LA! MANA NAK SAMBAR NI!

pawangBuaya said...

hek eleh susah plak die cakap sokerleaks tiru.. aku tau la sokernet tu pun aku bace tapi orang baru nak naik.. bagi peluang dulu.. kalo tak camne nak maju kalo asyik hentam..

takpe sokernet aku bace sokerleaks pun aku bace.,. aku sokong dua dua sebab dua dua mempunyai tujuan yang same iaitu nak majukan bolasepak melalui publisiti..

so buat ape nak bermusuh kalo boleh berkawan yang banyak faedah.. kan?

tapi pihak sokerleaks tak yah marah la ngan burung murai.. cakap banyak tapi otak kecik.. golongan yang kawan ngan artis memang camtu,. otak letak kat lutut camne nak bagi penghargaan kat orang..

Ariffin Janal said...

hai la murai, kot ye pun nak ciplak bagi credit la. kalo nak ori interview sndr. WTV

Daniel Sokerleaks said...

abdul ni sapa? sapa? sapa? i mana ada adik beradik nama abdul ni???????

fikiranlicin said...

ciplak miplak. selagi korang menghiburkan aku, tak de salah kan.

Amar Rohidan...memang hensem!

the sun said...

sek2 sokerleaks, relax. korang kan cool, calm n collected. murai tu takdenya nak dibandingkan dengan korang ni.

tapi 1 je tak suka gila nih, janganla nak campuradukkan sports dengan dunia artis.

aku sayang sportsperson selagi diorg main baik2 tapi aku bencik sek2 artis.

Linglung said...

the sun - teguran lu gua akan usulkan kepada komiti, terima kasih byk2 :)

ajim said...

pergh xde kredit lgsg.Murai plak tu.x patut..x patut..

Fiffy Hazirah said...

dulu zubir buat hal ciplak khai nye articles, skrg murai lak. wakakaka


murai nampak sgt publisiti murahan, dah tu website untuk dunia artis, apsal masukkan hal football lak. lol. maybe footballers ni dikata artis gak kot, seni dalam menyepak bola. wakakaka

the sun said...

gua takut weh, sek2 player yang baru naik nih mangga bawak pegi posing kolam renang sebelah rozita che wan.

sebab perempuan lelaki binasa,
sebab hiburan bola sepak merana.

DIYSAR said...

baru aku prasan, sokerleaks xdak wakil utk kedah wei..hngpa kena cari sorang dua

salamat_sabtu said...

Cilake punya murai...

mat tom said...

sempoi bak ang jersi kedah...tapi yang jenih piala presiden tu.. dh macam baju utraman dh

Carnation said...

baddrol hensem..haha