Saturday, August 18, 2012

Arsenal Musim Ini

Rest In Peace Robin Van Persie

Hatta Sir Ferguson sudah melaungkan bahawa kini mereka mempunyai skuad pembunuh dengan kemasukkan Van Persie sekalipun, Arsenal tetap Arsenal. Tak gentar dengan benda kecil ni. Kecoh lah brader.

Kena ingat bahawa keluarnya striker dari Belanda ini, yang semua orang tahu pasukan Belanda tak lepas peringkat kumpulan masa EURO2012 lepas, yang semua orang tahu Van Persie tak boleh nak bantu pasukan negaranya pergi ke suku akhir. Apa yang boleh diharapkan lagi dengan rekod kasut emas itu?

Keluar Van Persie, Arsenal menerima kemasukkan 3 pemain antarabangsa Sepanyol, Jerman dan Perancis. Tiga pasukan yang at least ke quarter-final. Dan ketiga-tiga pemain ini iaitu Lukas Podolski, Oliver Giroud dan Santi Cazorla telah beraksi pada EURO 2012 lepas. Keyakinan untuk Arsenal melakukan upset pada season ini masih ada. 

Dengan perlantikkan Varmeleen sebagai kapten (yang diketahui suka nak bergaduh macam era-era Viera dan Campbell), kami di kem Arsenal yakin tiada lagi jolokan 'tim budak sekolah' selepas ini. Kalau boleh, bila jumpa Manchester United nanti, tumbuk saja muka Rooney yang memang muka macam mintak penumbuk. 

Arsenal bukan skuad pembunuh. Kami skuad flanker. Flanker juga membunuh. Cuma membunuh dari belakang. Jaga-jaga.



p/s : Arsenal 6 Sunderland 0. Optimis.

4 comments:

gergasimalaya said...

Lawak hari Raya dari aqram.

janxxx said...

kah kah kah..ayat xleh blah..

Unknown said...

Aku suka entri nih!

Unknown said...

6-0 mimpi la woi...2 game xpnh skor tahap jubo name nye...