Thursday, October 6, 2011

pasukan inggeris pilihan saya.

selaku penyokong tegar FC Barcelona (LaLiga), sesungguhnya hal-hal untuk memilih pasukan pilihan di EPL ini adalah sesuatu yang tidak rasional. namun, saya sudah memikirkan tentang hal ini berkali-kali. jangan risau, saya tidak akan menyesal buat begini.

walaupun liga perdana inggeris ini di mainkan oleh kelab-kelab yang bermain serupa gampang, tak ada game, tapi entah kenapa seluruh umat manusia masih lagi menjadi kipas susah mati kepada pasukan pasukan di dalam liga ini.

jadi, untuk tidak ketinggalan sama dalam arus modenisasi yang semakin celaka ini, saya akhirnya memutuskan untuk memilih beberapa pasukan pilihan saya di dalam liga ini. biarpun mereka-mereka ini tidak mampu duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan pasukan paling power seluruh jagatraya (Barcelona) tetapi sekurang-kurangnya mereka mampu memberikan saingan. untung-untung boleh seri atau menang 'nasib' dengan Barcelona nanti. itupun kalau dapat pergi final piala liga juara-juara. untung-untung.



Mancister Siti.

  • umum mengetahui bahawa pasukan Roberto Mancini ini bukan main-main punya pasukan. dengan bermotokan 'Superbia in Proelia' yang membawa maksud Pride in Battle atau dalam Bahasa Kesayangan kita, 'kebanggaan dalam pertempuran'. saya syak mereka akan berada di tempat teratas Liga Perdana Inggeris dengan mengumpul 128 mata, mengalahkan Chelsea yang hanya memperolehi 127.5 mata di tempat ke-dua.




Skandal Sea.

  • skandal-skandal pun apa ingat mereka tak power? rancangan genius Villas Boas yang sengaja buat-buat menang 1-0 dengan pasukan olimpik negara kita, adalah sesuatu yang sangat realistik dan tidak diketahui umum. jangan kita lupa, rancangan genius dari kapten John Terry dan pemain bek kanan mereka Ashley Cole yang sengaja buat orang fikir perangai mereka serupa lahanat juga adalah dakyah bola sepak zaman moden, apa ingat FIFA saja ada dakyah tersendiri? kalian mungkin tidak perasaan, mereka sebenarnya ingin bermain dengan psikologi pemain-pemain Manchester United yang saban hari semakin meningkat masalah keruntuhan akhlak dalam kalangan mereka . apa tak perasan lagi? Ah, pedulik apa saya.


Bangfes Kid.

  • kelab pilihan saya yang seterusnya ini tidak lain dan tidak bukan adalah Liverpool. kelab yang berjaya menempuh pelbagai jenis rintangan dan onar dalam kehidupan seharian mereka dengan penuh sabar. sebab apa saya pilih mereka? sebab saya suka tengok penyokong-penyokong liverpool ini yang mempunyai oligasi menyokong pasukan kesayangan mereka ini dengan begitu DEEP sekali. ahh, so sweet.





A'uzubillahhiminasyaitonnirojim.

  • apa? tak faham lagi maksud dia? ahh, kau agama apa ni? pasukan ni saya letak tempat ke-4 sebagai pasukan pilihan saya kerana pasukan ini serupa syaitan lagi perangai. menang  5-1, 2-0.  sebab saya memilih pasukan ini adalah kerana pasukan ini boleh tahan power juga walaupun perangai serupa laknatullah. mereka berjaya mengalahkan pasukan saya, dengan jaringan 2-1. ingat mudah ke nak menang dengan pemain-pemain simpanan Barcelona? itu kerja gila nama dia.


+++

ok, perasan tak saya tak ada sentuh langsung pasal satu kelab tu . gila! ada lagi ke umat manusia yang menyokong kelab lemah macam tu?! kah kah kah!

14 comments:

aljambz said...

cilake. terpaksa aku jadi 1st.

mirul said...

sedih saye tau

sampai hati awak tak senaraikan spurs.

nAythur said...

to barca,
menang lah berapa byk piala pun. score lah byk mane pun. asal kne tackle sket nk bguling2, buat drama dlm pdg, ref backup, fifa backup. main lah secantik mana yg korang claim. sket pun aku x pandang.best team in da world?best la sgt..

mirul said...

jangan la emo.

rilek la.

Aku la ni said...

ni pehal nak kutuk2 arsenal ni..
dasar nak join rejim sokernet..
baik ke blog aku cara la jugak..

akuminatbola.blogspot.com

wan_jb84 said...

ashley cole bek kanan?
xpayah cerita pasal bola la brader..

mohd shafidaus said...

to barca,
menang lah berapa byk piala pun. score lah byk mane pun. asal kne tackle sket nk bguling2, buat drama dlm pdg, ref backup, fifa backup. main lah secantik mana yg korang claim. sket pun aku x pandang.best team in da world?best la sgt. ( aku sokong ayat ni , main na gah tp sentuh ckit tergulin2 cm bdk xdpt gula2 .. kakakak .. cm ne ke klb no1 main bola ? harapkan ada backup jea , yg jd mangsa real madrid n chelsea jea . )

aljambz said...

wan, terima kasih kerana menegur. kah kah kah. tapi biarlah aku malas nak edit. pandai-pandai lah semua.

Syafiq A. Ghani said...

Barca- Kelab lakonan....... Guling2 skali...

Cob Nobbler said...

Barca ni kelab drama.Tahun depan aku tunggu Iniesta berlakon drama La Usupardora.

Net said...

hoi hoi ingat newcastle tak power ke hahahha

dear anies said...

asal nyer nk ltk liverpool kt no 1 kn..tp nmpk riak la plak nnt

Abejame said...

Hahaha....Barca main drama ngan club mourinho je pakai lagi taktikal bantai kaki org, main letak kapal terbang dpn gol mmg padan ar itu je ubat utk taktikal keji mourinho kalo brani main open ar mcm real kene 5-0 @ macam manu kene 3-0 hahahahaha Barca currently the best in the world period....butthurt pegi mampus

Apostolos Velios said...

nampaknye fan barca dan teamnya semakin hari semakin kepala bana