Saturday, January 14, 2012

Saya Ingin Mengajukan Soalan Kepada Abang Berto.



Saya buka jadual bolasepak hari ini. Saya melihat Selangor bermain dengan Perak di Bukit Jalil pada hari esok. Dan Kuala Lumpur akan bertemu T-Team di Ayer Keroh, Melaka.

Saya berfikir seketika, apa jauh benar nak pergi sampai Melaka?

Saya terfikir juga, well - mungkin sebab Selangor dah gunakan SNBJ yang memang berada di kawasan Kuala Lumpur. Tapi soalan ini juga saya telah ajukan kepada SNBJ juga - kenapa tidak berikan kepada pasukan ibukota yang memang sepatutnya home disitu? Kenapa harus diberikan kepada pasukan Selangor?

"Takde market la KLFA bro" - tu mungkin jawapan yang tepat. Yelah kan, berapa kerat je orang KL nak tengok bola.

Saya fikir juga, kenapa KLFA tak gunakan Stadium Merdeka sebagai home? Kalau ini berlaku maka fan-fan KL seperti Berto, Van Kordi dan @m_hafifi lebih mudah untuk ke stadium. Stesen monorel Maharajalela pun sebelah je.

"Stadium Merdeka dekat-dekat dengan Pavi la bro, mana boleh. Bukankah Pavi itu adalah mecca bagi golongan yang gemarkan shuffle? Shuffle dengan budak KL tak boleh dipisahkan - umpama parkour dengan budak Paris. Kau harus tahu yang shuffle ini culture KL. Ini tradisi yang harus dipertahankan!"

Kenapa sampai Melaka? Apakah ini tidak membebankan fan-fan KL seperti Berto sendiri yang merupakan student UiTM? Takkan nak habiskan duit PTPTN dengan ulang-alik pergi Melaka? Apa gila?

Apapun saya mengharapkan fan KL tidak samakan monorel KL dengan monorel Melaka. Jenuh nanti.

No comments: