Wednesday, September 28, 2011

N3V3R SAY N3V3R...Misi 33 Masih Perlu Diteruskan - Umpama Bekalan Air SYABAS Ke Kuala Lumpur.



Aku teringat pada tahun 2005 - Liverpool pada awal permulaan Champions League - terumbang ambing. Tewas pada perlawanan pembukaan menentang dengan runners up tahun 2004 iaitu AS Monaco. Kemudian seri pula dengan Deportivo La Coruna. Kemudian kalah pula dengan Olympiakos di Athens. Tiga perlawanan pertama memang hampeh. Tetapi dengan kelebihan dahi jendul dan kelebihan besar luas serebrum Rafa Benitez ketika itu, Liverpool kemudian selamba mengkitai AS Monaco dan Deportivo La Coruna. Perlawanan hidup mati - menentang Olympiakos - ketinggalan 1-0 pada separuh masa pertama - kemudian menang 3-1 hasil pimpinan Steven Gerrard. Dan selebihnya - anda tahu apa yang berlaku di Istanbul.

Tapi itu cerita Sungai Mersey. Hari ini aku ingin bercerita tentang Sungai Klang pula. Cerita-cerita K Devan kena pecat tu semua dah berlalu. Dan semalam bebudak Pavillion Boyz akhirnya disenyapkan oleh "The Best Team In Malaya" - juara 32 kali, Selangor.

Macam resmi Liverpool - mula-mula macam cannot go je - last-last cempien. Begitulah gamaknya Selangor - bakal menjuarai kejuaraan ke 33. No problem.

Lawan Perak dan pasukan budu - mungkin kuat - tapi seperti Liverpool dan lagu Ring of Fire - saya percaya - Misi 33 tidak lagi mustahil.

MKLK!

7 comments:

aljambz said...

ahh tahyul.

syj said...

supermokh spirit~ viva red giants

pawangBuaya said...

keh keh keh..
history channel..
kaler pun dah same..
keh keh keh..

sEtuLusQasiHku^_^ said...

blah la selangor...

blitz said...

"Macam resmi Liverpool - mula-mula macam cannot go je - last-last cempien." ---> ni liverpool zaman bila ni? kah kah kah

dear anies said...

hahahahah
gelak haku!

Jarr said...

misi paling mengarut ni la dia...