Thursday, July 7, 2011

The Red Warriors juara Liga Super 2011


Kita ada juara Liga Super baru. Juara yang lain dari sebelum-sebelum ni. Juara yang hebat, juara yang power, juara yang gah! Kelantan.

Pasukan Kelantan atau lebih dikenali dengan gelaran The Red Warriors memulakan kempen Liga Super 2011 dengan membenam Selangor dengan jaringan 2-0. Perlawanan tersebut juga merupakan perebutan Piala Sumbangsih.

Saingan Liga Super musim ni boleh tahan sengit sehingga juara ditentukan pada perlawanan terakhir. Pendahulu liga pula acap kali bertukar tangan. Kalau tak Kelantan, Selangor yang ambil alih. Walaubagaimanapun pasukan Kelantan lebih lama bertahan sebagai pendahulu liga. Kah kah kah!

Manakala Terengganu juga sempat mendahului liga. Walaupun hanya dalam 4 hari saja namun itu sudah cukup membanggakan penyokong skuad Penyu. Apa ingat senang ke nak duduk nombor satu macam Kelantan buat? Susah tahu.

Perlawanan tiga penjuru malam tadi memang cukup mendebarkan. Sebenarnya mendebarkan sebelum game start saja. Tengok game Selangor lawan Perak sepuluh minit terawal pun dah boleh agak dah. Tak boleh pergi jauh ni. Silap-silap turun ranking. Tengok. Kan dah betul turun ranking.

Game Terengganu lawan Felda kat Petaling Jaya pula lain cerita dia. Terengganu ni nak sungguh-sungguh piala ke apa. Sampai baham abang-abang kelapa sawit kita 6 gol. Tapi benda tu dah jadi lumrah bagi pasukan yang hebat. Kelantan pun pernah kasi 6 biji kat Abang sawit.

Di Likas Matyo menjadi hero Kelantan. Menjaringkan 2 biji gol sebelum bolos kepada pasukan Sabah. Mantap juga penyokong Sabah ni. Dah dapat gol sebiji terus riuh stadium kasi semangat kat player sampai habis game. Respek lah kat mereka. Walupun masih ketinggalan jaringan dan kedudukan dalam liga tidaklah bahaya, namun semangat menyokong tak hilang. Penyokong Kelantan pun tak kurang hebat dia. Ramai betul yang pergi stadium. Ni yang duduk Sabah ke yang datang dari semenanjung woi.

Jadi tamatlah saingan Liga Super untuk musim ni. Jelas menunjukkan pasukan Pantai Timur pegang bola sepak Malaysia musim ini. Juara dan Naib juara Piala FA dari situ. Juara dan nombor 2 Liga Super dari situ.

Manakala Juara tak pernah turun liga juga dari situ.

6 comments:

ganu nelang said...

kah3 juara x turun liga x tahan tu...

Mumia.Megat.Menjelma said...

Juara x turun liga???

hurmmm....

Hahahahaahaha... agak2 ape kputusan FAM tu ek...

Cik Wawa ~0137674338 said...

Matyo hampir hatrik semalam..good job TRW!!:))

dear anies said...

kahkahkahkah..

]juara x trn liga..smpi kiamat pn dia x akn trn... lani FAM tgh kacau bilau cm ne nk wat format baru hahahahahhha

PELAUNG PULAU said...

Manakala Juara tak pernah turun liga juga dari situ.

kahkahkah!

Isamuddin Isa said...

bos story untuk sokerleaks..

http://mohamadisamuddin.blogspot.com/2011/07/skandal-seks-selepas-giggs-kini-rio.html