Friday, November 18, 2011

kronologi kebencian rakyat Indogs terhadap rakyat Malaysia yang penuh bertamadun.

Dalam era melangkah ke alaf-21 ini, Malaysia telah dilihat mencapai pelbagai bentuk kemajuan. Baik dari aspek pembangunan, keamanan, kesejahteraan, ekonomi, sukan dan bermacam lagi sektor yang sedang kita usahakan. Namun, dalam 1001 bentuk kemajuan ini, masih lagi terselit duri dalam daging yang telah merencatkan aspirasi negara dan mengganggu (sebenarnya) keamanan hidup aku (atau kita). Apa yang sebenarnya menjadi punca permasalahan ini kawan-kawan?

Kronologi kebencian rakyat Indogs terhadap kita sebenarnya sudah bertampuk sejak berabad lalu. Tetapi hal ini lebih jelas kelihatan sejak Malaysia menjuarai piala AFF 2010. Dan kemenangan tersebut telah memberi kesan sehingga ke hari ini hatta sehingga saat ini. Lihat sajalah di page FP Sokerleaks yang udah persis tempat membancuh simen dengan lambakan warga asing dari negara King Of Sinetron ni. 

Sikap rakyat Indogs yang terlalu obses dengan Timnas mereka dan merasakan Timnas merekalah yang paling power dalam dunia ini (seolah-olah hanya negara ASEAN sahaja yang wujud) menjadi musabab mengapa perasaan dendam dan tidak puas hati mereka terhadap kita semakin melimpah-ruah. 

Bilamana kalah sahaja, mula lah rakyatnya bersikap seperti budak-budak Main-chess-ter. Bangfes dan cepat melatah.

Hal tersebut juga telah memberi efek kepada penyertaan Malaysia dalam Sukan SEA kali ini. Tidak berdiri ketika lagu Negaraku berkumandang, mengutuk dan mengelem-boo para peserta Malaysia, membayar pengadil semata-mata untuk menang dengan Malaysia walaupun untuk merebut tempat ke-lima, ke-enam dan bermacam lagi bentuk pemulauan yang telah mereka lakukan, seolah-olah sudah menjadi hobi dan kegemaran mereka.

mungkin lagu Negaraku tak se-syahdu lagu Indonesia Raya gamaknya.

Jadi, pada hemat aku, langkah yang drastik dan proaktif perlulah kita implementasikan dalam masa terdekat ini agar sikap rakyat Indogs ini yang sudah meliwat maruah negara kita tidak akan terus dibudayakan dan diwawasakan oleh mereka.

memetik status Sokerleaks di FP, Once Indogs Forever Indogs - unkown.


Dan kami di Sokerleaks, sudah melakukannya. Anda bila lagi?



Udah pupiler ya kalian berduak? Ganyang Malaysia yukk!!


16 comments:

KhaiRin said...

bg indon, hal lain2 x pe kalu m'sia yg lbh, jgn tewas dlm bola udah ler...tu yg plg x leh d terima

SpeakerSekolah said...

memang bangse lanun indon nie..

GamUHU said...

tak bolehh terima hakikat.

K O R I E said...

indogs! nice yoo!

Ir. Cacing Kerawit said...

diorang lagi rela sokong negara lain semata2 nak tengok malaysia klah

Balqis Riza said...

dorg dengki ler dgn kita

MENJ said...

Dah kerja diaorang asyik menyalak aje, dah main kalah tu buatlah cara kalah.

hiro said...

kau ni..gusar jugek nak bior kau amik SPM ni..

Once Indogs Forever Indogs - unkown.

eja unkown gitu? lim kown weng?

al-jambz said...

kah kah kah. ahh Sokerleaks ni, tak ada auto-correct ke?

Chaoi said...

HAHA..ngan budak SPM pun kalah

..nOWa.. said...

Rentikan provoke kat FB..macam bodo piang pulak aku rasa kalau Malaysian layan budak2 sekolah menengah atas indon tu..Sokerleaks pun macam dah hilang originality sebab Indon tak kan berenti provoke sebab diorang tak reti bahasa...hmmphhh

Adam Ghedodin said...

Penghinaan penyokong Indonesia terhadap lagu Negaraku sepatutnya dijadikan hujah yang kukuh untuk FAM membawa kes sekurang-kurangnya kepada AFC kalau pun tidak FIFA. Paling cokia akan didenda. Nak tunggu apa lagi. Cukuplah menjadi jiran yang terlalu baik sampai selalu dipijak kepala. Biar PSSI buat kerja sungguh-sungguh, bukannya acuh tak acuh selepas ini. Kalau tak, setiap kali ke sana setiap kali naik Barracuda. Cargas sikit FAM!

AFC Disciplinary Code
(2010 edition), Article 67: Liability for spectator conduct

http://www.the-afc.com/uploads/Documents/regulation/diciplinary.pdf

aiman x kesahla said...

kpd admin2 sokerleaks, harap sgt2 di remove indon indon tu sume..naek meluat ak tgk da duk mnyalak 24 jam kt page SL..sakit mata doh..ak syg page tu!!

Denkur10 said...

MalingSial, Maling kutang, maling BH, Maling sempak,

Denkur10 said...

MALAYSIA KACANGAN,BAJINGAN,WEDHOS,ANJINK,BANGSAT...................................
MENANG BEJO ADU PINALTI BANGGA

Orang Akaun said...

ke-brengset-an indogs adalah hiburan untuk gua

gampang itu kelakar