Saturday, June 4, 2011

Getafe - Kelab LaLiga Berstatus Genius


Getafe CF adalah sebuah pasukan yang beraksi di LaLiga. Terletak di Madrid, pasukan ini tenggelam dengan kehebatan pasukan Madrid yang lain seperti Real dan Atletico. Namun, beberapa bulan yang lepas, getafe telah dibeli oleh pak shiekh arab dari Dubai. Maknanya apa? Maknanya tunggu la sikit hari nanti, Barca dan Real dah tak boleh eksyen lebih dah lepas ni.

Satu perkara yg pelik mengenai Getafe ni adalah kempen mereka dalam meningkatkan jualan tiket bermusim kempen LaLiga 2011/2012. Sumpah gua tak paham. Level terlampau tinggi untuk gua fahami. Macam mana seekor panda yang kemurungan boleh related dengan penjualan tiket stadium?


Kah kah, apekejadah la koala ni "Ruso de Rocky" ni. Dah macam orang nogoghi pulak eh. Ada sesiapa paham mesej tersirat video ni?

Bila dikorek lagi, rupanya Getafe ni memang buat iklan ber-level tinggi. Kalau iklan koala tadi tak cukup hawau, tengok apa Getafe buat pada iklan musim lepas, motif masih sama iaitu nak tingkatkan jualan tiket bermusim mereka.


Adehh, aku gelak barai habis tengok iklan ni. Ape genius sangat iklan korang ni Getafe oi? Main bola tak de la genius mana pon. Keh keh.

3 comments:

My World,, my life.... said...

Genius2...lngsung x pham ak motif iklan ni....hahahaha....

keli said...

Sarkastik level tinggi...kakakaka
Kalo ada subtitle mungkin gua boleh cuba2 nak paham.
Koala menyanyi siap main piano...LOL!
Memang art.

Zaid said...

tengok Valencia punya iklan nak jual jersi. lagi takleh blah.

http://youtu.be/PtBpISwTbZQ