Friday, March 25, 2011

Pilihanraya FIFA:Blatter Atau Hammam?



Korang ingat Sarawak je ke nak ada pilihanraya?

Seperti malaon-malaon yang sering bertanding dalam pilihanraya - baik Obama mahupun calon pilihanraya kecil Kerdau - mereka akan menjanjikan pelbagai janji.Segala apa lancau semua nak janji.

Dalam pilihanraya FIFA kali ini - ada dua calon.Satu Sepp Blatter "mat anti kamera" sebab nak dramatik dan unsur-unsur kemanusiaan - lagi satu malaon Mohammad Hammam yang kita kenal sebagai mangkuk yang menjadikan AFC ini lebih teruk strukturnya dari badan-badan bolasepak benua lain.

Dalam pilihanraya kali ini - aku merasakan Sepp Blatter akan menang - dan patut menang.Aku sebenarnya lagi prefer Sepp Blatter menang dari Hammam - sebab kita di sebelah Asia sudah sedia maklum - mamat ni lagi teruk dari Blatter.

Cuma aku terkesima dan terkedu - kenapa Sultan Bola tak masuk bertanding?Kalau masuk bertanding - mesti menang.Sebab dia raja-raja Melayu...tempatnya istimewa di sisi Perlembagaan..

Anyway - don't give a fuck.As long as both of candidate never do what Francisco Franco did to Spanish football - acu senapang,acu pistol..opp Linglung..Real Madrid apa khabar?

2 comments:

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Linglung gi jumpa ramos. katanya nak suruh ramos gelek bale and kalahkan spurs kesayangan saya.

Well.. Hammam sucks. Obviously.

PELAUNG PULAU said...

silvio berlusconi lagi molek kot..hahaha