Monday, November 21, 2011

Perlawanan Akhir ulangan Sukan SEA 1979.

Salam 1Malaysia dan Salam 1Indogs saya ucapkan.

Sebagaimana yang kita semua tahu, malam ini bakal menyaksikan dua seteru utama berentap di atas padang yang namanya di ambil sempena memperingati presiden pertama Indognesia, Soekarno.

Stadion Gelora Bung Kuno

Perlawanan ini merupakan perlawanan paling elclasico di Asia Tenggara di mana Malaysia yang ibarat Barcelona(Teramat Power) dan Indognesia yang ibarat Real Madrid(Slow dan lemah) bakal ditemukan dalam perlawanan yang disaksikan oleh sekitar 90 000 orang penyokong Indonesia yang akan memenuhi segenap tempat duduk stadium.

Jangan kita lupa, 28 juta rakyat Malaysia juga bakal memenuhi segenap premis-premis Mamak yang berhampiran dan ada juga yang hanya duduk atas sofa sambil menghirup secawan Nescafe Regular 3 in 1 menonton perlawanan ini. Jaga-jaga!

Perlawanan akhir ini sebenarnya adalah ulangan bagi perlawanan akhir Sukan SEA 1979, yang turut menemukan dua pasukan yang berhaiwankan Harimau Belang, simbolik kepada negara kita, Malaysia dan juga haiwan fantasi kebanggan Indognesia, Garuda yang hanya datang dalam mimpi dan imaginasi luar biasa seseorang itu.

Pada edisi tersebut, hanya 5 pasukan sahaja yang bertanding, Malaysia, Indonesia, Thailand, Burma dan Singapore dan mereka menggunakan sistem round-robin di mana johan dan naib johan kumpulan akan berentap dalam perlawanan akhir untuk penentuan pingat emas. Tapi pada edisi tersebut, dua pasukan telah melihatkan Poin dan GD yang sama untuk dipilih menjadi naib johan kumpulan iaitu Indogs dan juga Thailand.

Jadinya, dua pasukan tersebut terpaksa berentap sekali lagi untuk play-off penentuan ke pusingan akhir. Keputusannya, Indogs menang penalti 3-1 selepas sama-sama terikat 0-0 dalam 90 minit perlawanan.

Dalam perlawanan akhir, kita berjaya menewaskan Indogs hasil jaringan Arwah Abang Mokh, 1-0!

Stedi dan LEJEN Press!


Kalau tak 3-0, 4-0 kita menang! Fakri skor 2 bijik. Dua-dua bicycle kick. Kita tengok nanti!














Gambor suka-suka

4 comments:

old_trafford said...

Sapa xdak Tv Saluran Malaysia boleh Tengok Live Online..
masuk sini
Malaysia Vs Indonesia Final Bola Sepak Sukan Sea 2011

me said...

xde pun link old trafford, bagi yg betul2 la, jgn main bagi link2 affiliate ni, serabuttt.....

old_trafford said...

Ada la. tadi mungkin game x mula lagi..

ada 4 link pilih yang mn ok

dear anies said...

nmpk nyer indon kena bersabau smpi thn 2079 utk tewas sekali lg kt tangan m'sia