Friday, March 18, 2011

OL club terbaik di France!!

22 Feb 2011,Gerland Stadium
1-1

Setelah draw bermain di tempat sendiri, OL melangkah ke Madrid dengan penuh harapan.


Tapi, akhirnya pulang dengan kekecewaan.

16 March 2011, Santiago Bernabéu Stadium
3-0

Gagal ke quater-final memang sangat mengecewakan supporters dan juga seluruh hidupan di france.Tahun lepas sampai semi-finals, tapi season ni quater pun tak lepas..aiyoo..sadiss betul. Yang lagi sadisss nye, tak ada satu pun club France yang layak ke quater-finals Champions League.Gua rasa Nicolas Sarkozy mesti malu, France football club semua macam lembik aja.Kalau nak harapkan OM memartabatkan taraf France football club, memang tak boleh la. Diaorang dengan Menyu pon boleh kalah.Bikin malu je.OL at least kalah dengan Real Madrid. Kalah bermaruah, takde la malu sangat.

Sedih and frust banyak-banyak pun takde guna jugak.Dah tak ada rezeki Lyon kat Champions League, nak buat macam mana.Orang kata, terima je la kekalahan tu.Out from Champions league tu satu hal, financial problem pulak satu hal lagi yang terpaksa dihadapi.


Jean-Michel Auras, presiden OL cakap, hujung season ni, dorang maybe akan terpaksa jual 2 atau 3 orang players. Michel Batos (Juventus), Lisandro Lopez (Atletico, Seville, Inter, Liverpool, Naples), Hugo Lloris( MU) .Lagi satu hal yang orang sibuk-sibuk cakap pasal OL sekarang ialah tentang pembinaan 'Le Stade des Lumières' dyorang.Stadium baru yang akan menggantikan Gerland Stadium.Tapi sekarang projet ni sure tak sure je boleh jalan ke tak.Kuasa politik yang akan menentukan sama ada projet besar tersebut diluluskan atau tidak.Haish!



Kesian kan OL.Kalah, tak ada duit, nak stadium baru orang tak bagi, memang kesian.Tapi gua tahu, macam-macam musibah pon OL kena hadapi, OL akan terus teguh dan gah.*ceh, ayat penuh keyakinan gitu*..Mereka punya ramai fans yang akan terus support and cheer for them.Yeah!!Allez OL!!


korang try la layan lagu OL ni.Tak faham lirik takpe, layan musik sudah..Terbaik punye!!n_n)v




7 comments:

Unknown said...

allez olympique lyonnais (lyon-nice punye), hehe

Leplep said...

entri macam ni aming razali pon tak boleh buat..nice job tasha!


kirim salam kat makwe france..

Zaid said...

Lyon ni aku minat dulu masa ada Juninho Pernambucano. main PES, bagi angkat freekick konfem masuk.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
mirul said...

entri makwe.

makwe chelsea dan lyon.

tapi lyon tak layak.chelsea pun senak senak.

ish ish ish!!!

Linglung said...

apapun, tahniah diucapkan kepada madrid dan semua madridista :)

Cob Nobbler said...

Je suis parlez francais.kahkahkah!