Friday, March 18, 2011

Suku Akhir Liga Cempien Eropah.



@Bertosyamil awal-awal lagi sudah melaungkan kepada @akulinglung - Real Madrid adalah cabaran mudah buat Spurs.Ditokok tambah pula oleh si mat pelompat kelab Nami - yang walaupun Liverpool FC - tapi disebabkan pernah tinggal di Walthamstow yang memberi solidariti kepada Tottenham Hotspur - melaungkan bahawa "Spurs:Musuhnya Habis Binasa".

Cristiano Ronaldo kali pertama pulang ke Pulau Albion selepas meninggalkan Old Trafford pada tahun 2009 yang lalu.Dan sudah pasti kepada fan-fan MU di Pulau Albion sudah pasti merindui gentelan dan gulingan serta terjunan dari pemain salah bidang ini,kerana beliau sudah pasti akan menang pingat perak Sukan Olimpik sekiranya masuk dalam bidang lompat terjun.

Pingat emas,tentulah Drogba. ;p

Sebagai solidariti Walthamstow - serta enggan meletakkan Jose Mourinho sama taraf dengan Bob Paisley - satu-satunya manager yang pernah menang Champions League 3 kali - saya mahu Harry Houdini membinasakan Real Madrid sepertimana kaum-kaum yang terdahulu sebelumnya(cheh macam #serbanistas pulak).Inter sudah menerima padah,Gattuso pun dah menyesal kerana mencekik Joe Jordan,sekarang mungkin tunggu Sergio Ramos mencekik Joe Jordan pula.Macam mana agaknya ye?



Dendam mamat si lutut longgaq John Terry kerana menyepak pengkang pada tragedi Luzhniki Moscow 2008 mungkin akan terlunas dalam perlawanan kali ni - siapa tahu.Kerana inilah punca rahsia dia kaki meronggeng tersebar.Kerana kelonggaran lututnya di malam itu punca si isteri dapat menghidu kegiatan si suami Terry yang rupanya mengkekah dan mentutuh bini member.

Apapun - tragedi Luzhniki itu biarlah menjadi sempadan.Sekali lagi - selaku fan Liverpool - saya ingin melihat Alex Ferguson untuk tidak sama taraf dengan Bob Paisley yang juara 3 kali Champions League.Saya mengharapkan John Terry tidak pengkang lagi dan ehem,kalau boleh fan Chelsea tolonglah buat banner sendiri dan tidak plagiat serta lupa membuang Shankly Gates dalam banner El Nino tu yer?



Barcelona memiliki satu impian - untuk menjadikan kelab mereka menjuarai lebih dari Real Madrid.Tetapi Barca yang ada sekarang tidak sama seperti Barca 2009.Barca yang ada sekarang kini semakin berusia dan tidak semampan dulu.Apapun,team pelombong Ukraine ini memberi satu sinar baru kepada kelab-kelab Eropah Timur.Bila kali terakhir kelab Eropah Timur menjuarai Champions League?Red Star Belgrade tahun 1992.Pun ada dua je - lagi satu Steaua Bucharest tahun 1986.Mungkinkah Eropah Timur akan menemui sinar baru selepas keruntuhan blok Soviet?



Internazionale mungkin satu-satunya harapan Itali yang tinggal - dimana Liga Itali tidak lagi seronok dilayan seperti di tahun 90an.Liga Itali sejak kes rasuah Juventus merupakan liga yang gagal.Hanya Jose Mourinho memberi sinar - sampai Materazzi menangis-nangis bila Mourinho meninggalkan Inter.

Apapun - Schalke 04 merupakan kelab yang rare jersinya di Al-Ikhsan - seperti Shaktar Donetsk.Liga Bundesliga adalah satu liga yang menarik sebenarnya.Dan siapa tahu - team Jerman ini bakal menyinar - memberi harapan kepada Jerman seterusnya mewujudkan the Fourth Reich - kali ini dalam arena bolasepak?

Ramalan tok nujum Wali Keliwon wong jowo:

Spurs menang vs Real - tapi tipis-tipis lah.Beza gol 1 gol,mungkin away goal.
Chelsea-MU - John Terry tidak dibenarkan ambik penalti.
Barca-Shaktar - mungkin Barca akan goyang di Shaktar akibat jarak jauh di Ukraine.
Inter-Schalke - diharapkan Schalke menang untuk penjualan jersinya di Al-Ikhsan.

9 comments:

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Well saya harap spurs menang...(tapi huhuhu macam susah jr)
Go GO my Mighty SPurs.

Barca...is not juz another football team.it is way of life. All hail barca!

Berto said...

real madrid? bring it on bebeh, biar Bale & Co musnahkan rekod Home Unbeaten mourinho itu

Cob Nobbler said...

Team gua dah kalah,dah kalah,kalahlah - so what? - Pak Lah.

zzzzzzzzzzzzzzz...

Ariffin Janal said...

spurs dgn madrid stail

Unknown said...

prediction

semi final 1
madrid - barca

semi final 2
chelsea - inter

spurs try again next season, kamu masih mentah, kehkehkeh

Zaid said...

Final
Spurs-Schalke. kamon!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

layan...gua main cm01/02 saja

Unknown said...

Forza Inter. Inter vs Barca sekali lagi.Final

mirul said...

real madrid je??

aku rase maurinho kena pikirkan strategi yg betl betul power kalau die tak nak tengok budak budak die kene rogol dengan ayam ayam spurs.

SPURS FOR LIFE!!!!