Tuesday, April 5, 2011

air yang tenang jangan disangka tiada buaya.

prediction kita tentang sesuatu game boleh jadi sebab salah satu team tu kuat dan opponent dia lemah macam Liverpool. tapi, sebenarnya prediction kita kadang-kadang boleh terpesong jugak. sebagai contohnya Chelsea dan Arsenal itu hari. dan juga Liverpool. oh ya, Real Madrid sekali.

jadi, kalau lu orang nak buat prediction ke hapa. espesyially prediction untuk cempien league minggu ni, ada tiga benda penting yang perlu lu orang titik beratkan semasa membuat prediction.


pertama :

Pastikan lu orang predict sesebuah game berlandaskan syarak. contoh dekat sini, abam Linglung kita minat Real Madrid. so, dia predict Real menang dengan Spurs nanti. manakala Berto selaku wakil kem Spurs membuat prediction yang sebaliknya. jadi, predict lah sesuatu game berdasarkan team yang lu orang minat bukan berdasarkan kemampuan atau terer tak terer sesebuah team tu. ibarat air yang tenang jangan disangka tiada buaya.


kedua :

Predict ikut arus semasa. hal-hal sejarah atau benda yang lama-lama, contohnya Liverpool yang pernah menang EPL zaman Kewell dulu tu lupakanlah. benda yang lama usah dikenang, jika dikenang merana lah jiwa. tak semestinya Cardiff FC yang dulunya bangang tahap dewa, tak mampu bagi saingan dalam EPL musim depan. siap tolong Melesia lagi tawww. orang tua-tua kata, air yang tenang jangan disangka tiada buaya.


ketiga :

tengok Referee macam mana, baru boleh predict. kah kah kah! ini susah sikit, kurang-kurang kena dapat penalti barang satu dua baru kita boleh predict tengok macam mana  game tu. macam game West Brom itu hari. super faking tuih! hahaha. itu la, gua dah cakap, air yang tenang jangan disangka tiada buaya. 



amcam? tenang tak tenang buaya tu?





ermmm. ini lagi tenang rasanya. bila nak resign pon gua tak tawu.

8 comments:

Unknown said...

huhuhu tenang jea siap nk bertanding presiden aff lagi hehehe

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

All hail Spurs!

i'msosupernotcool said...

tido tu gua syak.

IkhlasJohn said...

tenang tggu kene tendang

cikpia said...

aku cuba kaitkan entri ngan peribahasa tu tapi gagal..... jap baca sekali lagi....

pex91 said...

kah3..ko mmg nk kna sumbat ISA kott..

Cob Nobbler said...

Daniel,tadi SB dah ketuk-ketuk pagar office kita tadi,gua nak cakap apa ni?

rashideeshukri said...

gambar yang last tu memang sangat tenangggg.

nak mintak letak jawatan takut kata derhaka pulak. tapi bukan Sultan aku pun, takpe kot. kah kah kah.

kamon Daniel, moh kita dua jadi penghuni baru ISA.