Tuesday, April 12, 2011

Kisah Benar Sebuah Pasukan Cempien


Pagi tadi sedang sedap gua hirup kopi di opis berhawa dingin, gua digegarkan dengan sebuah video yang bukan main-main padu dia. Setakat video yang dicanang-canang dalam Buletin Utama tu bukan level-level. Ini cerita benar. Yang gegar gua suruh tengok video ni adalah abam Kusha. Lepas digegarkan dan tonton video ni sambil hirup kopi suam gua rasa tergegar juga. Mana nak cari benda serupa ini di tanah air kita....kelab dari kampeni besar MK Land, Public Bank pun berkubur..susah..susah. 

Bukan senang nak jadi cempien. Bukan setakat hantar budak-budak pergi main kat barat. Bukan setakat belanja anak makan kedai mamak tengok bola liga barat. Semua barat. Itupun satu hal juga. Mana pergi pemikir-pemikir cerdik pandai cendekiawan sains dan sukan negara. Apa mereka belum mampu lontarkan buah fikiran yang bagus-bagus made in Malaysia? Fikirkan.

Kalau semua bersuap dan ciplak sana dan tiru sini, cempien yang true tu susah nak cari. Cempien kita biarlah dari gaya kita. Macam cerita dalam video ni. Video bola ni sungguh-sungguh inspiring. Sampai kaki gua di opis ni rasa nak menendang bola. Apakan daya bola kocek saja yang ada bersama. Macamana nak tendang?

Balik nanti gua nak cadang ke ketua kampung Kayu Ara lantik gua jadi kapten team kampung. Mana tahu satu hari nanti boleh berlawan dengan Melodi Jaya FC dalam Piala FA. Mana tahu.

Minit 1:05 jangan terlepas. Celaka betul.

2 comments:

Unknown said...

hebatkn?? pitch atas air

ingat masjid je ade atas air, kehkehkeh

yeye said...

tuuuddhiaaa...