Showing posts with label Liverfool Loser. Show all posts
Showing posts with label Liverfool Loser. Show all posts

Sunday, March 4, 2012

In Arsene We Trust, In Anfield We Frust!




1. Liverpool kalah di Anfield buat pertama kali season ni.
2. Dua jaringan power oleh Van Persie
3. Ketiga-tiga gol tadi dijaringkan oleh pemain Arsenal.
4. Big 4.
5. Chelsea masih berada di tangga kelima. Pray for AVB!
6. Koscielny yang berjersi no.6 menjaringkan own goal paling unik pernah dilihat.
7. Player Liverpool berjersi no.7 patut tukar career jadi penyelam skuba.
8. 8 minit masa tambahan
9. 9 bijik gol yang dijaringkan semasa menentang AC Milan nanti.
10. Engko memang power Persie, engko memang power.

Wednesday, July 20, 2011

Penyokong MU yg gagal

Tahu tak kenapa ManUtd menjadi pasukan no.1 paling dibenci diseluruh dunia? Ahh, bukan nak kata haters ni jeles pasal kejayaan Menyu ni, tapi rata-ratanya menyampah Menyu ni kerana perangai fan Menyu yg berlebih-lebihan seperti seorang Presiden PERKASA yg terlampau ekstrimis dengan perjuangan perkaumannya.

Macam semua dah tau, masa Liverpool trening, ada mamat MU sesat datang memprovoke penyokong-penyokong Liverpool ni.

 Alangkah indahnya kalau mamat MU ni ditukarkan menjadi seorang Larissa Riquelme.

Malahan, gua dapat sumber, masa game Liverpool-Malaysia itu hari, ada sekumpulan fan MU datang ke stadium pakai jersi MU tapi diselindungi dgn jaket la. Gila apa, nanti tak pasal-pasal kena rogol. Tapi lagi haru bila kumpulan fan MU ni datang membawa banner dgn bunyi yg semestinya memanaskan hati penyokong Liverpool. Diorang nak buat macam fan MU yg bawak banner nganjing Liverpool kat Anfield itu hari. Tapi nasib baik banner tersebut disekat oleh penjaga pintu masuk stadium. Keh keh, x power betul geng2 Menyu ni seludup. Kalo Rooney tahu ni, mesti dia malu ada fan Menyu bangang tak reti nak bawak masuk banner.

Tak cukup dengan Liverpool, arrogant Menyus datang provoke time Chelsea trening pula. Memang la tak salah nak pakai baju team ko, tapi gua rasa ni kes nak suruh Rooney panggil dia lejen leteww. Lejen mendenya siap kena togel pakai jersi team lain?

 Fan MU ni kelihatan seperti salah seorang pengulas SokerLeaks. Tapi setelah diselidik, memang bukan dia. Lagipon dia dah kurang skit sokong MU ni. Siapa dia? Terserah anda untuk meneka.

Gua rasa, fan Menyu gagal menjadi provokers yg berjaya. Kalo lu perasaan, fan MU tak kacau Arsenal, kenapa?

Ha, ni gua nak cerita. Benda ni tak disebarkan kat mana-mana, dipercayai untuk menjaga airmuka Wenger dan fan Arsenal ni. Ni gua selaku peminat Spurs nak ajar kat geng2 MU yg gagal ni macam mana nak jadi provokers yg berjaya. Mcm lu orang tahu, rival utama Arsenal adalah Spurs berdasarkan kedudukan geografi kedua-dua pasukan ni yg terletak di London Utara.

Masa Arsenal trening itu hari, gua datang sambil pakai jersi Spurs, sama la macam budak MU ni buat kat Liverpool dgn Chelsea. Lu org tahu apa reaksi fan Arsenal kat stadium masa tu? Semua menyirap bai. Semua datang ke arah gua, siap ada yg cabut kerusi lagi nak hentak kepala gua.

Penyokong-penyokong Arsenal ni semakin dekat dengan gua. Marah mereka bukan kepalang. Tapi gua kekal steady. Nak takut apa, team kanak-kanak, kalo bukan makwe yg minat, rakan-rakan sebaya mereka jugak yg jadi penyokong team ni. Gua angkat sedikit jersi Spurs gua, kasi tunjuk perut gua yg ada 6 Packs ni, sambil mata gua merenung tajam mereka semua, tanda muka garang. Habis kecut semua fan Arsenal. Semua buat-buat kutip sampah, tak berani nak riot gua. Awek-awek Arsenal plak ada yg mintak clash dengan balak mereka gara-gara terpikat dengan kemachoan gua.


Lepas berjaya meng-pissed-off-kan fan Arsenal, gua turun ke padang, meluru ke arah Wenger. Pangggg! Lempangan berpusing gua kasi kat dia. Menangis ko tahu. Beberapa pemain Arsenal diketuai Van Persie cuba masuk campur, tapi lepas dorang perasaan gua pakai jersi Spurs, dorang sepak bola jauh-jauh lepastu kutip sendiri. Takut leteww.

Habis menampar Wenger, gua pulang kerumah dengan hati yg tenang. Haa, macam tu la nak jadi provokers yg berjaya fan MU! Ini tak, ko provoke, ko yg kena rogol kena togel. Memalukan sungguh.

___________________________________________

Ini hiburan untuk peminat EPL semata-mata. Tak perlu nak mempersoalkan patriotisme seseorang. Lu Chelsea ka, MU ka, Arsenal ka, Barca ka, Real ka, at the end kita tetap sokong Harimau Malaya jugak kan? So, x perlu kita cakap org tu x patriotik ke x sensitip ke, sebab kalau nak ikotkan, bolasepak ni sendiri datang kat Malaysia hasil bawaan penjajah, lebih baik layan takraw, caklempong atau konda-kondi, ye dak?

Benda EPL-Tour ni pon dah nak habis. Gua harap semua kembali tenang. Perkara yg dah lepas berlaku tu biarkan berlalu. Fuh, dah macam lagu Wings. Yg penting 23 hbulan 7 ni kita bersama Harimau Malaya menentang Singapore. Siapa yg tak berkesempatan ke sana, datang stadium 28hb tu plak kat Bukit Jalil. Dan kalo boleh, pakai jersi Malaysia. Memang la tak salah disisi agama kalo pakai jersi kelab-kelab luar time Malaysia main, tapi gua nak lu pikir dgn ayat yg dipinjam dari Apit penulis Terfaktab;

players x nmpak apa dlm hati kita minat mana, mereka hnya nmpak outfit kita (baca: jersi, mafla dll).

Sekiyan.

Monday, July 4, 2011

Batapa Rendahnya Kasta Liverpool

Malam semalam sesudah berakhirnya Pesta Buku Selangor 2011, Osman Sani bersama beberapa rakan penerbit dan penjaya program berkunjung ke sebuah kedai makan iaitu sebuah restoran nasi kandar yang nasi kandarnya sekadar ala kadar sedapnya. Selepas duduk dalam beberapa saat, Osman Sani ketawa terkekek-kekek bila terpandang sebuah banting ada muka Gerrard Liverpool. Osman Sani bukan gelak sebab kesian ke gerrard yang lama tak menang piala, tapi sebab...ahh bacalah sendiri. Tengok tu kedai apa yang jadi penaja

REJECT SHOP!

Mana pergi Maxis? TM tak mahu sponsor? Celcom? Power Root? Uya Distro? Makjun Bondaku? Minyak Angin Cap Kapak? Ubat Batuk Cap Ibu dan Anak? Kedai Cermin Mata Hajah Rokiah dan Suami? Kenapa kampeni besar-besar ni buat tak tahu saja? Tak minat ke rasa hina kalau jadi penaja? Tahu la yang Liverpool ni tak ada class, tapi takkan sampai semua kampeni besar-besar pejam mata tak ada selera nak sponsor? 

Jadi semalam, Osman Sani jadi tak lalu nak makan. Cukuplah Osman Sani kenyang bergelak-ketawa bersama rakan-rakan.

TEAM REJECT ikut dan macam Liverpool ni nampaknya hanya mampu menarik KEDAI BARANG REJECT untuk menaja mereka. Syabas Liverpool. Teruskan kalah kerana itu adalah budaya kalian. Ye dak?

Apa komen anda penyokong-penyokong Liverpool dan para seteru Liverfool?