Tuesday, June 5, 2012

Vamos! Vamos! Argentina!



Selaku "quilembera" Albiceletes yang abadi - aku berada dalam kem Argentina. Apa? Mana ada Argentina dalam Euro? Siapa cakap aku nak ulas pasal Euro?

Pada perlawanan menentang Ecuador dalam Kelayakan Piala Dunia 2014 - pasukan Albiceletes dengan selambanya menapau Ecuador 4-0 - melalui jaringan power iaitu menantu abah - Sergio Aguero, Gonzalo Higuain, Lionel Messi (kau balik Catalan lah!) dan Angel Di Maria. Dengan lima perlawanan - 3 menang 1 seri dan 1 tewas (ni mesti team gunung Andes) - Argentina masih lagi mendahului dalam group CONMEBOL Piala Dunia 2014. Tanpa Brazil dalam group ini bukannya pasukan Argentina mampu memandang remeh benua Amerika Latin yang power ini.

Pada 9 haribulan ini tatkala ramai manusia akan ke Poland dan Ukraine, aku menongkah arus dengan menonton live streaming perlawanan antara Argentina dan Brazil yang akan berlangsung di Metlife Stadium di New York, USA. Lepas tu tunggulah game sampai bulan 8 - lawan Jerman - friendly nanti. Satu perlawanan pun jadilah nak ulas.

Vamos vamos Argentina!